لپ تاپ سرفیس

لپ تاپ سرفیس

لپ تاپ سرفیس چیست؟

لپ تاپ سرفیس در 3 سری دسته بندی می‌شوند، که هر سری مخصوص طیف خاصی لز استفاده کننده‌گان است.

  • سرفیس پرو surface pro
  • سرفیس بوک surface book
  • سرفیس لپ تاپ surface laptop

لپ تاپ سرفیس تبلت شو

لپ تاپ سرفیس تبلت شو به این معنی است که کیبورد از صفحه نمایش جدا شود و بتوان بعنوان یک تبلت از ان استفاده کرد. مزایای لپ تاپ سرفیس تبلت شو عبارت است از وزن خیلی پایین همزمان با صفحه نمایش بزرگ لمسی با کیفیت و شارژدهی خیلی بالا ان می‌باشد.

کدام سری از لپ تاپ سرفیس تبلت سو هستند؟

  • سرفیس پرو surface pro
  • سرفیس بوک surface book
تفاوت لپ تاپ سرفیس پرو surface pro و لپ تاپ سرفیس بوک surface book چیست؟
  • لپ تاپ سرفیس بوک surface book دارای 2 باتری یکی در تبلت و دیگری کیبورد است، در حالی که لپ تاپ سرفیس پرو surface تنها یک باتری داخل تبلت دارد.
  • لپ تاپ سرفیس بوک surface book برای کارهای گرافیکی مناسب‌تر است زیرا گرافیک مجزا در این سری به کار رفته است. در سمت مقابل سری لپ تاپ سرفیس پرو surface pro دارای گرافیک مجزا نیست پس برای کارهای گرافیکی توصیه نمی‌شود.
پس چرا لپ تاپ سرفیس پرو surface pro بخریم؟

خیلی از از کاربران کاربری گرفیکی برایشان مهم نیست پس سری لپ تاپ سرفیس پرو surface pro را ترجیح می‌دهند.

لپ تاپ سرفیس تبلت شو

لپ تاپ سرفیس پرو surface pro

لپ تاپ سرفیس پرو 4

برخلاف سرفیس پرو 3 که بر روی ویندوز 8.1 اجرا می شد، سرفیس پرو 4 بر روی ویندوز 10  اجرا می شود. این یک برتری بزرگ برای لپ تاپ سرفیس پرو 4 است و بخش بزرگی از این است که چرا هنوز بعد از گذشت چندین سال هنوز هم چنین دستگاهی عالی است.

لپ تاپ سرفیس پرو 4 همان طراحی کلی سرفیس پرو 3 را حفظ کرده اما بصورتی عالی از لحاظ سخت افزاری ارتقاء یافته است. به ویژه، لوگوی جدید مایکروسافت با کروم و بیش از نیم میلی متر از شاسی تراشیده شده است.

کیبورد Type Cover ضایت‌بخش‌تر است، و صفحه‌نمایش با رزولوشن 2736 * 1824 و 267 ppi.

صفحه نمایش به طور استثنایی به لمس پاسخ می دهد و حساسیت بیشتری که برای تجربه قلم به ارمغان می آورد. در کنار قلم بهبودیافته Surface Pen، صفحه نمایش 1024 سطح فشار را حتی در حین یک ضربه حس می کند.
حال، بیایید نگاهی به آن سخت افزار بیندازیم. لپ تاپ سرفیس پرو 4 رزولوشن را از 2160 * 1440 (216 ppi یا پیکسل در هر اینچ) به 2736 * 1824 افزایش داد.

این باعث می‌شود که Surface Pro 4 سرعت فوق‌العاده 267ppi داشته باشد، که MacBook Air 2017 (128ppi برای 13 اینچ) را کاملاً پشت سر می‌گزارد و هم تراز با نسل اول iPad Pro که  12.9 اینچی با تراکم 264ppi می‌گذرد.

نکته قابل توجه تر، نشان می دهد که صفحه نمایش جدید بسیار درخشان تر و دقیق تر از صفحه نمایش سرفیس پرو 3 در تمام سطوح روشنایی است. قابل درک است که این برای هر طراح یا هنرمندی که می‌خواهد از تبلت Wacom و ترکیب مانیتور کالیبره شده ارتقا پیدا کند، بسیار مهم است.

لپ تاپ سرفیس پرو 4 تقریباً در هر آزمایشی حدود 25 درصد از HP Spectre x360 مدل 2015 پیشی گرفت.

در مورد MacBook Air با 13 اینچ، امتیاز Geekbench 3 چند هسته‌ای آن (که در درجه اول پردازنده‌ها را آزمایش می‌کند) بسیار کمتر از آن چیزی است که لپ تاپ سرفیس پرو 4 به آن رسیده است.

فشرده‌ترین تست باتری در خط تولید ما، PCMark 8 Home Battery، اجرا شد که لپ تاپ سرفیس پرو 4 با 3 ساعت و 15 دقیقه دوام آورد – 50٪ بهبود قابل توجهی نسبت به قبل. با این حال، Spectre x360 در آن آزمایش به مدت 4 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد.

تبلت مایکروسافت در تست پخش ویدیوی ما بسیار بهتر عمل کرد و 5 ساعت و 15 دقیقه طول کشید.

لپ تاپ سرفیس پرو 4

لپ تاپ سرفیس پرو 5

اگر خط تولیدی وجود داشته باشد که بیش از هر خط دیگری برای محبوبیت دستگاه‌های 2 در 1 تلاش کرده است، آن خانواده لپ تاپ سرفیس پرو مایکروسافت است. لپ تاپ تبلت شو، به لطف زیبایی‌شناسی ظریف همراه با عملکرد چشم‌گیر، دسته‌ای که از نظر تاریخی محبوب و تقریباً به تنهایی بدون رقیب‌اند.

لپ تاپ سرفیس پرو 5 همان ظاهر و احساس قبلی را با تغییرات جزئی در ویژگی ها و عملکرد خود حفظ کرده است. استثنا در این مورد، برخی ارتقاهای نسبتاً ساده در سخت افزار داخلی است.

در تست های باتری ما، لپ تاپ سرفیس پرو 5 بیش از 11 ساعت و نیم دوام آورد. این یک نتیجه کاملاً خیره کننده است – به خصوص با توجه به میزان عملکرد نمایش داده شده – و می توانید روی این لپ تاپ تبلت شو مایکروسافت حساب کنید که حتی در سخت ترین روزهای کاری  به شما امید می بخشد.

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، صفحه نمایش نیز عالی است. کیفیت صفحه نمایش 12.3 اینچی PixelSense بلافاصله آشکار می شود و نشان می دهد که مایکروسافت چگونه این دستگاه را برای طراحان گرافیک ساخته است.

روشنایی فوق العاده است، و سطوح کنتراست عمیق تضمین می کند که برای کارهای اداری و همچنین تماشای فیلم عالی است.

صفحه نمایش لپ تاپ سرفیس پرو 5 باید برای ویرایش عکس عالی باشد زیرا تقریباً 95٪ از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد و صفحه نمایش فوق العاده 2736 * 1824 به این معنی است که لپ تاپ سرفیس پرو 5 فیلم و تصاویر فوق العاده واضح و پر از جزئیات به نظر می رسند.

مایکروسافت همچنین صفحه کلید TypeCover لپ تاپ سرفیس پرو 5 را به روز کرده است. با این حال، تشخیص این تفاوت برای شما دشوار است زیرا به سختی چیزی از صفحه کلید سرفیس پرو 4 تغییر کرده است.

این چیز بدی نیست زیرا TypeCover سابق واقعا عالی بود. این نه تنها یکی از بهترین کیبوردهای لپ تاپ بود، بلکه بهترین صفحه کلید  لپ تاپ تبلت شو بود که تا به حال دیده بودیم.

لپ تاپ سرفیس پرو 5 فقط یک پورت USB 3.0 و یک پورت نمایش کوچک دارد و از استاندارد نوظهور USB-C پشتیبانی نمی کند.

مزیت اصلی استفاده از USB-C این است که یک پورت می تواند همه کارها را انجام دهد – به شما امکان می دهد دستگاه خود را شارژ کنید، لوازم جانبی مانند صفحه کلید، ماوس و نمایشگر را متصل کنید و حتی به شبکه های اینترنت سیمی متصل شوید.

لپ تاپ سرفیس پرو 5

لپ تاپ سرفیس پرو 6

از لحاظ طراحی فظاهری لپ تاپ سرفیس پرو 4 ،5 و 6 کاملا با هم مشابه هستند.

ضخامت لپ تاپ سرفیس پرو 6 فقط  8.5 میلی متر و وزن 770 گرم (مدل i5). هنوز هم فوق العاده جمع و جور و قابل حمل است. عمر باتری برای استفاده معمولی با روشنایی صفحه نمایش 75 درصد حدود 5 تا 6 ساعت است. اگر عکس یا ویدیو ادیت می‌کنید، عمر باتری کمتری را انتظار داشته باشید.

پایه لولا این اپ تاپ تبلت شو  همچنان در زوایای مختلف قابل تنظیم است. کشش پایه سفت است اما به اندازه ای نیست که از رفتن آن به پایین ترین زاویه در حین طراحی جلوگیری کند.

پورت های اتصال در طرفین به طرز شگفت انگیزی همچنان از نوع USB نوع A و mini-DisplayPort هستند. حتی Surface Go دارای یک پورت USB نوع C است، بنابراین اتصال

سرفیس پرو اکنون کمی قدیمی به نظر می رسد. من همچنان روزانه از USB نوع A و mini-DisplayPort استفاده می کنم، بنابراین نمی توانم زیاد شکایت کنم.

اسلات کارت microSD هنوز هم وجود دارد که فوق العاده است. این ارزان‌ترین راه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است، به جای پرداخت هزینه برای حافظه داخلی بیشتر SSD، اما مطمئناً سرعت SSD برای خواندن و نوشتن فایل‌ها روی microSD دریافت نمی‌کنید.

باز کردن و ذخیره فایل‌های حجیم، راه‌اندازی سیستم، راه‌اندازی برنامه‌ها همچنان با SSD بسیار سریع‌تر هستند ارتقا از فرآیندهای دو هسته‌ای به چهار هسته‌ای باید افزایش چشمگیری در عملکرد ایجاد کند.

صفحه نمایش 12.3 اینچی PixelSense در سرفیس پرو 6 یکی از بهترین مواردی است در لپ تاپ تبت شو خواهید دید. این پنل نه تنها با وضوح 2736 * 1824 پیکسل واضح است، بلکه به طور قابل توجهی روشن و رنگارنگ است.

طبق رنگ سنج ما، صفحه نمایش سرفیس پرو 6 136 درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد. این بهتر از تبلت ThinkPad X1 (118 درصد) و XPS 13 (117 درصد در 1080p، 130 درصد در 4K) است.

لپ تاپ سرفیس پرو 6

لپ تاپ سرفیس پرو 7

ممکن است مایکروسافت بالاخره یک پورت USB-C اضافه کرده باشد، اما هیچ چیز دیگری در مورد طراحی سرفیس پرو 7 نسبت به مدل سال گذشته تغییر نکرده است. ابعاد لپ تاپ سرفیس پرو 7 هنوز 292 * 201* 8.5 میلی متر و وزن آن 770 گرم است.

این لپ تاپ تبلت شو همچنان در همان روکش‌های آلومینیومی مشکی مات و نقره‌ای عرضه می‌شود.

صفحه نمایش لمسی لپ تاپ سرفیس پرو 7 همچنان 12.3 اینچ با وضوح 2736 در 1824 (267 پیکسل در هر اینچ) و نسبت تصویر 3:2 است. به همان اندازه تیز، پر جنب و جوش و پاسخگو به لمس مانند نسل قبلی است که قبلاً کاملاً چشمگیر بود. اما باز هم، این مشخصات طی سال‌ها تغییر نکرده است.

در مورد عمده‌ترین تغییر طراحی لپ تاپ سرفیس پرو 7، ما بالاخره USB-C دریافت می‌کنیم، اما استاندارد USB 3.1 است و نه Thunderbolt 3. با آن، شما تطبیق‌پذیری این اتصال جدید را بدون توان عملیاتی خام Thunderbolt دریافت می‌کنید.

اپل و رقبای بی‌شماری دیگر با قیمت‌های مشابه، Thunderbolt 3 را به‌طور گسترده‌ای انتخاب کرده‌اند که غیبت آن را در لپ تاپ سرفیس پرو 7 (Surface Pro 7)  آشکارتر می‌کند. در حالی که اپل آن را در آیپد پرو قرار نداده است، به عنوان مثال، مک بوک پرو 13 اینچی با قیمت مشابه را وارد کرده است.

مایکروسافت میکروفون‌های استودیویی دستگاه را برای دقت بیشتر در هنگام استفاده از کورتانا با صدای خود بهبود داده است، اما این پیشرفت جزئی است که به سختی قابل ذکر است.

با این حال صفحه کلید Type Cover اکنون احساس سفر عمیق‌تری دارد و همچنین حسی قوی‌تر از زمانی که انگشتان ما کلیدها را ترک می‌کنند، دارد. مطمئناً این یک ارتقا است، اگرچه مطمئناً برای کاربران قدیمی سرفیس پرو – حداقل برای چند دقیقه – یک تنظیم خواهد بود.

در همین حال، تاچ پد Type Cover بدون تغییر باقی می‌ماند و مانند همیشه صاف و پاسخگو به لمس است.

ما همچنین از پارچه Alcantara که با این نوع پوشش باز می گردد قدردانی می کنیم که به نظر می رسد محکم تر از قبل بافته شده است. همانطور که مایکروسافت ادعا می کند.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 اولین نمونه در نوع خود بود که از یکی از پردازنده های 10 نانومتری (nm) اینتل در تمامی مشخصات استفاده می کرد و اعداد و ارقام قطعا این را نشان می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار دستگاهی را داشته باشید که در پردازش کارهای روزمره و معمول‌تر بسیار سریع‌تر باشد، بدون اینکه به پتانسیل گرافیکی قوی‌تر در حال حاضر با گرافیک Intel Iris Plus نسبت به پردازنده گرافیکی اینتل UHD (GPU) اشاره کنیم.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 در تست چند هسته‌ای Geekbench 4 نسبت به لپ تاپ سرفیس 6 تقریبا  25 درصد افزایش می‌یابد. به همین ترتیب، تست گرافیکی Cinebench شاهد افزایش 15 درصدی عملکرد درلپ تاپ سرفیس Pro 7 در مقابل لپ تاپ سرفیس Pro 6 است.

با این حال، وقتی صحبت از قدرت پایدار به میان می‌آید، شاهد همان سطوح عمر باتری نسل قبلی سرفیس پرو و ​​CPU 14 نانومتری Intel Core آن نیستیم. در آزمایش‌های ما، لپ تاپ سرفیس پرو 7 بیش از دو ساعت از 8 ساعت و 45 دقیقه‌ای که لپ تاپ سرفیس پرو 6 در تست باتری محلی ما به دست آورد، کمتر بود.

شما معمولاً انتظار دارید که عمر باتری در هنگام حرکت به سمت معماری پردازنده که ظاهراً کارآمدتر است افزایش یابد. با این حال، نسخه‌های Core i5 و i7 پردازنده‌های اینتل پیشرفت‌های عمده‌ای در عملکرد گرافیکی ایجاد کردند که می‌تواند به ضرر عمر باتری تمام شود.

لپ تاپ سرفیس پرو 7

لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس

 

طراحی فیزیکی نسبت به لپ تاپ سرفیس  پرو 7  اصلی تغییری نکرده است، بنابراین در سرفیس پرو 7 پلاس کمبود مشخصی از پورت ها وجود دارد، اما با توجه به اینکه این دستگاه یک تبلت است، نباید شما را شگفت زده کند.

شما یک جک هدفون استاندارد USB-C و پورت USB-A، در کنار ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره از طریق Windows Hello، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و بلندگوهای 1.6 واتی Dolby Atmos دریافت می‌کنید.

همچنین یک دریچه کوچک در عقب وجود دارد که یک SSD M.2 2230 را پنهان می کند که در صورت تمایل به افزایش فضای ذخیره سازی، می توان خیلی راحت آن را جدا کرده و ارتقا داد.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس با صفحه نمایش 12.3 اینچی PixelSense دارای وضوح 2736×824 است که می تواند بین حالت های مختلف بهبود و رنگ جابجا شود. PixelSense یک فناوری صفحه لمسی با مارک مایکروسافت است که چند لمسی، حرکات دست و تشخیص نوری را بهینه می‌کند.

آزمایش‌های ما نشان داد که حدود 91٪ پوشش sRGB را به دست آورده است.

لپ تاپ سرفیس  پرو 7 پلاس نیز به روشنایی حدود 392 نیت (در مقابل 400 نیت وعده داده شده مایکروسافت) دست می یابد.

اینجاست که “Plus” شروع به درخشش می کند، زیرا بیشتر تفاوت لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس و لپ تاپ سرفیس پرو 7  متمرکز بر مصرف کننده، سخت افزار داخلی ارتقا یافته است.

هسته Xe که در معماری Tiger Lake تعبیه شده است، چیزی است که این خرید را نسبت به مدل Surface Pro 7 با هدف مصرف‌کننده تبدیل می‌کند و عملکرد گرافیکی چشمگیری را در آزمایش‌های ما نشان می‌دهد. گرافیک Intel Iris Xe در ویرایش ویدیو و عکس بسیار توانمند است.

به خصوص با توجه به این یک یک لپ تاپ تبلت شو فوق العاده قابل حمل و نه یک لپ تاپ کامل.

با توجه به اینکه این یک دستگاه کامل مبتنی بر ویندوز است، شما نیز محدود به اجرای برنامه‌های ضعیف نیستید، به شما امکان می‌دهد نسخه‌های کامل برنامه‌هایی مانند Photoshop و Premiere Pro را نصب و اجرا کنید.

مدل‌های مجهز به i3 و i5 نیز بدون فن هستند، بنابراین اگر می‌خواهید از لپ تاپ پرو 7 پلاس برای انجام برخی ویرایش‌ها یا طراحی تصویر استفاده کنید، هیچ صدای بلندی مزاحم نخواهید شد.

نسخه قدرتمندتر لپ تاپ پرو 7 پلاس i7 دارای فن است، اما صدای آن زیاد نیست، و اگر می‌خواهید ویدیوی 4k را روی آن ویرایش کنید، سپاسگزار بهبود حرارتی خواهید بود.

عمر باتری لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس یکی دیگر از مواردی است که مایکروسافت ادعا می کند نسبت به مدل قبلی لپ تاپ سرفیس پرو 7 پیشرفت هایی داشته است و ظاهراً مدل پلاس را می تواند تا 15 ساعت کار کند.

ما نتوانستیم در آزمایش‌هایمان به آن نزدیک شویم، در حدود 7 ساعت و 10 دقیقه در دنیای واقعی و فقط 6 ساعت و 43 دقیقه در تست ویدیوی حلقه‌ای دوام آورد.

پ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس i5 دارای اتصال LTE داخلی است که اگر در تلاش برای آپلود یک پروژه یا پخش محتوا در یک مکان دور و بدون دسترسی به WiFi هستید، مفید خواهد بود. از 5G پشتیبانی نمی کند، اما داشتن آن به عنوان یک گزینه بهتر از نداشتن آن است.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس در اکثر برنامه‌های دسکتاپ که امتحان کرده‌ایم عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت و دسترسی به نسخه کامل برنامه‌های محبوب از قبل به آن نسبت به iPad Pro برتری می‌دهد.

هیچ تاخیر قابل توجهی در Adobe Photoshop وجود نداشت، اگرچه Blender و Premiere Pro کمی کند بودند. غیرقابل استفاده نیست، اما اگر می‌خواهید بیشتر بر روی مجسمه‌سازی و رندرهای سه بعدی یا ویرایش ویدیو با وضوح بالا تمرکز کنید، ممکن است چیزی با قدرت بیشتر مثلا مدل لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس نیاز دارید .

شما همچنین دو دوربین در سرفیس پرو 7+، یک «وب کم» 5 مگاپیکسلی جلوی 1080p برای تماس‌های ویدیویی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی 1080p در پشت دستگاه دارید. هر دوی انها نسبتاً با کیفیت هستند، بنابراین در حالی که از آنها برای فیلمبرداری یا گرفتن تصاویر با کیفیت استودیو استفاده نمی کنید، برای ارائه ویدیو کافی هستند.

لپ تاپ سرفیس  پرو 7 پلاس

لپ تاپ سرفیس  پرو 8

 

لپ تاپ سرفیس پرو 8 ظاهر جدید شامل لبه‌های گردتر، حاشیه‌های کوچک‌تر صفحه‌نمایش و ظاهری شیک‌تر است. پایه قابل تنظیم معروف سرفیس پرو هنوز وجود دارد و درست است، و دستگاه به همان اندازه کلاسیک و آماده اتاق هیئت مدیره به نظر می رسد.

با این حال، لزوماً یک مدل باریک در مقایسه با مدل قبلی خود نیست. بدون صفحه کلید، سرفیس پرو 8 891 گرم وزن و 9.3 میلی متر ضخامت دارد که در واقع 0.6 میلی متر ضخیم تر و 107 گرم سنگین تر از قبل است. اگرچه این لزوماً یک مشکل نیست، و هنوز هم برای انجام جلسات بین جلسات یا کار در حال حرکت کاملاً قابل حمل است.

به لطف طراحی مجدد شاسی کم حاشیه مایکروسافت، صفحه نمایش لپ تاپ سرفیس پرو 8 11 درصد بزرگتر از نسل قبلی است و اندازه آن 13 اینچ است. پیکسل های بیشتری نیز برای لذت بردن وجود دارد، با رزولوشن 2880×1920 با تراکم پیکسلی 267ppi می شود.

همچنین می توانید به جای 60 هرتز، اکنون با لپ تاپ سرفیس پرو 8 نرخ تازه سازی 120 هرتز داشته باشید. ما تفاوت زیادی در برنامه های استاندارد ویندوز مشاهده نکردیم، اما در بازی ها افزایش آشکاری وجود دارد. باید به صورت دستی تنظیمات را در پنجره نمایش تغییر دهید، اما برای بررسی گزینه‌های خود ارزش بازدید از اینجا را دارد.

به عنوان مثال، می توانید بین پروفایل های رنگی Vivid و sRGB سوئیچ کنید، روشنایی تطبیقی ​​صفحه را خاموش کنید و گزینه Adaptive Color را فعال کنید. این امر دمای رنگ پانل را بر اساس محیط تغییر می دهد که برای کاهش خستگی چشم بهتر است اما همیشه مطلوب نیست.

برای آزمایش، ما لپ تاپ سرفیس پرو 8 را در گزینه Vivid پیش‌فرض نگه داشتیم اما همه گزینه‌های خودکار را خاموش کردیم. 99 درصد از طیف رنگی sRGB و 77 درصد از فضای پانچی DCI-P3 را پوشش می دهد و نتیجه نهایی یک تصویر فوق العاده است.

به داشتن نسبت کنتراست 1350:1 و حداکثر روشنایی 432cd/m2 کمک می کند، در حالی که دقت با میانگین دلتا E 0.6 عالی است.

پوشش صفحه کلید Alcantara بی سر و صدا موثر و به طور معقول چیده شده است. چه اهل شکار و چه تایپیست لمسی باشید، باید بتوانید به همان سرعت و دقت صفحه کلید معمولی ضربه بزنید. دیدن نور پس‌زمینه، با سه سطح برای انتخاب خوب است.

سپس به Surface Slim Pen 2 می‌رسیم. این قلم کوچک شیک به‌صورت بی‌سیم در حالی که در مخفیگاه خود قرار دارد، شارژ می‌شود، و 4096 سطح فشار را ارائه می‌دهد – از نظر تئوری این تبلت قلم دار را برای سخت‌گیرترین هنرمندان دیجیتال، کافی می‌کند.

هیچ پوشش اصطکاکی روی صفحه نمایش وجود ندارد، مایکروسافت در عوض بر روی هاپتیک های تعبیه شده در قلم تکیه می کند. 

در کمال تعجب، این تبلت قلم دار را به قدرتنمدترین لپ تاپ تبلت شو درمی‌اورد. طراحی روی صفحه طبیعی و با دقت بی‌خطر بود و استفاده از Slim Pen 2 برای حاشیه‌نویسی فایل‌های PDF بسیار لذت بخش بود.

در حالی که امتیاز بنچمارک لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس  91 ما را تحت تأثیر قرار داده بود، Surface Pro 8 عملکردی را ایجاد می کند که با عرضه دستگاه جدید مایکروسافت انتظار داریم. سرعت در بنچمارک های ما به شدت به 118 افزایش یافته است،  دارای Core i7-1185G7، 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است.

از شنیدن این موضوع خوشحال خواهید شد که علیرغم عملکرد افزایش یافته سرفیس پرو 8 نسبت به نسل قبلی خود، این مورد فدای دوام باتری نشده است. در آزمایش  نتیجه ای 7 ساعت و 16 دقیقه ضبط کردیم – که در مقایسه با لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس  6 ساعت و 40 دقیقه است.

ما همچنین لپ تاپ سرفیس پرو 8 را در تست دفتر استفاده از نور PCMark قرار دادیم که در آن برای یک نتیجه خوب 9 ساعت و 45 دقیقه دوام آورد. با این حال، تغییر دستگاه به 120 هرتز به باتری ضربه‌ای وارد می‌کند، در حالی که زمان کل اجرا به 6 ساعت و 54 دقیقه برای تست خلاصه ویدیو و 8 ساعت و 27 دقیقه برای تست PCMark کاهش می‌یابد.

همچنین می‌توانید لپ تاپ سرفیس پرو 8 را از طریق دو درگاه USB-C شارژ کنید که از USB 4 و Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کنند. هر دو استاندارد بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند، انتقال‌های فوق سریع و امکان اتصال نمایشگرهای خارجی – از جمله حداکثر سه نمایشگر 10K.

بدون اسلات کارت microSD، فضای ذخیره‌سازی داخلی شما با آنچه در زمان سفارش انتخاب می‌کنید محدود می‌شود. اگر پیچ گوشتی Torx Plus در دست داشته باشید، SSD قابل جابجایی است، اما نمی‌توانید فقط یک SSD شخص ثالث را جابجا کنید، زیرا مایکروسافت می‌گوید باید از rSSD‌های خودش («r» مخفف قابل جابجایی) استفاده شود.

مایکروسافت مدت‌هاست که دوربین‌های عالی را در سخت‌افزار سرفیس خود قرار داده است و لپ تاپ سرفیس پرو 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای تماس‌های ویدیویی Teams، به دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی تکیه می‌کنید که ویدیوی روان با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه می‌گیرد.

با یک جفت میکروفن استودیویی بسیار مؤثر مطابقت دارد و در ترکیب آنها این را به یک ابزار کنفرانس ویدیویی فوق العاده تبدیل می کنند.

اگر نیاز به گرفتن عکس دارید، به دوربین 10 مگاپیکسلی عقب بروید که شامل فوکوس خودکار برای وضوح بیشتر است. در حالی که نمی تواند با سیستم های دوربین پیشرفته گوشی های پرچمدار مطابقت داشته باشد، جزئیات و رنگ های غنی فراوانی دارد.

حتی می‌تواند تا فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه گسترش یابد، اما متوجه عدم تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر خواهید شد.

 

لپ تاپ سرفیس پرو 8

لپ تاپ سرفیس پرو 9

  • بدنه آلومینیومی سبک
  • قرار دادن دقیق دکمه ها
  • دو پورت پرسرعت USB-C
  • بدون جک هدفون 3.5 میلی متری
    برای کسانی که بخش بهتری از یک دهه را با استفاده از دستگاه های مختلف سرفیس پرو سپری کرده اند، لپ تاپ سرفیس پرو 9 با فناوری  5G ایده ال ترین تبلت سرفیس ساخته شده تا الان است.

خبر خوب این است که صفحه نمایش 13 اینچی به طور قابل توجهی بزرگتر از مثلاً Surface Pro 7 است که اندازه آن 12.3 اینچ است. با این حال، طراحی مجدد سری Surface Pro منجر به یک دستگاه بزرگتر و کمی سنگین تر شده است.

بدنه آلومینیومی 287 * 209 میلی‌متری که 9.3 میلی‌متری آن (منیزیم سابق) پهن‌تر و ضخیم‌تر از سرفیس پرو 7 (292 میلی‌متر در 201 میلی‌متر در 8.5 میلی‌متر) است. و با وزن 878 گرم، 13 گرم سنگین تر است.

تفاوت بین لپ تاپ تبلت شو سرفیس پرو 9 و پرو 9 با فناوری 5G که ما در حال آزمایش آن هستیم بسیار کم است. در حالی که مدل اینتل دارای سوراخ های دریچه واقعی در کانال تهویه یکنواختی است که در اطراف بدنه قرار دارد، مدل SQ3 بدون فن فقط دارای کانال است.

در حالی که هیچ نشانه ای از داغ شدن بیش از حد سیستم ما وجود نداشت، پشت تبلت سرفیس پرو 9 5G در حین کارکرد عادی به طور قابل توجهی در لمس گرم می شد.
مایکروسافت پس از سرفیس پرو 8، دکمه‌ها و پورت‌ها را کمی تغییر داده است.

دیگر جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود ندارد، که ممکن است باعث آزار برخی از کسانی شود که روی هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه یا هدفون‌های گران‌تر روی گوشی که هنوز از این پورت استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

دو درگاه USB سیستم از همان سمتی که درگاه برق سرفیس کانکتور به طرف مقابل دستگاه منتقل شده‌اند، جایی که فضا برای خود دارند. مایکروسافت به طور هوشمندانه دکمه پاور خواب را از کناره به سمت بالای سرفیس پرو 9 5G (فضایی که در همه حرفه‌ای‌های قبلی تا سرفیس پرو 8 اشغال کرده بود) و در کنار دکمه تنظیم صدا تغییر داد.

تفاوت دیگر تبلت سرفیس پرو 9 عادی و همتای 5G آن، بریدگی های آنتن است که در فواصل تقریباً 1.5 اینچی برای فعال کردن mmWave 5G قرار دارند.

 

  • دوربین عالی برای ویدئو کنفرانس
  • قفل را با صورت خود باز کنید
  • دوربین عقب به اندازه کافی خوب
  • میکروفون های عالی
  • صدای عالی

یکی از مواردی که لپ تاپ های سرفیس پرو مدت‌هاست در آن برتری داشته‌اند، ویدئو کنفرانس است، به این دلیل که مدت‌ها قبلتر از رقبا، دوربین‌های جلویی با کیفیت 1080p داشتند. تبلت سرفیس پرو 9 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دوربین جلویی تبلت سرفیس پرو 9 همچنان 1080p است و عملکرد بهتری برای تبدیل کردن شما به یک تماس ویدیویی دارد. در این مدل مبتنی بر SQ3، هوش مصنوعی، اگر افکت‌های Windows Studio را فعال کنید، با عکس‌برداری گسترده و سپس حرکت دادن کادر به اطراف شما را در تصویر نگه می‌دارد.

همچنین باعث می‌شود چشم‌های شما طوری به نظر برسند که گویی هنوز روی دوربین متمرکز شده‌اند، حتی وقتی که نیستند.

علاوه بر این، با میکروفون‌های دوگانه تبت سرفیس پرو 9 از میدان دور نیز پشتیبانی می‌شود، به این معنی که هیچ‌کس در شنیدن صدای شما مشکلی نخواهد داشت، در حالی که موتور عصبی SQ3 قابلیت‌های حذف نویز پس‌زمینه ویژه‌ای را ارائه می‌کند.

در کنار آن دوربین، دوربین Windows Hello قرار دارد که توصیه می کنیم آن را تنظیم کنید. که به شما امکان می دهد قفل رایانه خود را با چهره خود باز کنید و بسیار ایمن است (با یک عکس نمی توان آن را فریب داد).

قسمت پشتی دستگاه همان دوربین 10 مگاپیکسلی مدل قبلی را ارائه می دهد. این تصاویر مناسب و استثنایی ایجاد می کند. همچنین می‌تواند ویدیوی 4K فیلم‌برداری کند، هرچند تعجب می‌کنیم که مردم چند وقت یک‌بار با لپ‌تاپ‌های سرفیس خود فیلم‌برداری می‌کنند.

همچنین یک جفت بلندگوی استریو 2 واتی با پشتیبانی از Dolby Atmos در تبلت سرفیس پرو 9 وجود دارد که صدای قوی و شفافی را ارائه می دهد.

  • صفحه نمایش LCD کلاسیک فزاینده برای لمس و قلم مناسب است
  • 13 اینچ اندازه مناسب است
  • یک pen عالی و ارگونومیک

اگرچه مایکروسافت هنوز فناوری صفحه نمایش PixelSense خود را به OLED یا MicroLED ارتقا نداده است، این صفحه نمایش بدون شک یکی از بهترین نمایشگرهای کار و طراحی در تجارت است.

این به این دلیل است که، علیرغم عدم تغییر فناوری اصلی، این صفحه نمایش 120 هرتز پویا و وضوح بالای 2880 * 1920 (267ppi) از جمله موارد دیگر را ارائه می دهد. برای در نظر گرفتن این موضوع، صفحه نمایش Liquid Retina XDR مبتنی بر مینی ال ای دی موجود در اپل آیپد پرو 12.9، که همچنین قادر به 120 هرتز است، دارای رزولوشن 2732 در 2048 است و تراکم 264 ppi کمی کمتر ارائه می دهد.

مدت‌هاست که عادت کرده‌ایم برای انتخاب چیزی در دستگاه سرفیس گهگاه به صفحه نمایش ضربه بزنیم و به شدت توصیه می‌کنیم که قلم اسلیم 2 را هم برای کارهای هنری و هم برای یادداشت‌برداری انتخاب کنیم.

جدا از این ترفند لمسی، Slim Pen 2 هیچ تفاوتی با چیزی که در Surface Pro 8 یافت می شود ندارد و این برای ما خوب است. ما طراحی خودکار را دوست داریم که سبک وزن است، در دست گرفتن راحت است و هرگز از دست شما نمی لغزد.

 

لپ تاپ سرفیس پرو 9

مینی سرفیس go

تبلت سرفیس گو مایکروسافت یک لپ تاپ تبلت شو است. پس از چند هفته استفاده از آن، من احساس می‌کنم برخی از دوستداران سرفیس باید آن را بیش از پرو و ​​شاید سرفیس لپ‌تاپ 2 در نظر بگیرند.

سرفیس گو به راحتی قابل تشخیص است. به نظر می رسد ترکیبی بین سرفیس RT و سرفیس پرو باشد. Surface Go از نظر اندازه بسیار کوچکتر همچنان احساس استحکام می‌دهد و وزنی نیم کیلوگرمی دارد. حاشیه های بزرگی دارد، به خصوص برای استانداردهای 2018/2019. گوشه های گرد آن را نسبت به لپ تاپ تبلت شو بیشتر شبیه تبلت می کند. من احساس می کنم این باعث می شود کمی قدیمی به نظر برسد. وبکم 5 مگاپیکسلی و دوربین عقب 8 مگاپیکسل است. نکته جالب این است که شما هنوز یک اسلات کارت microSD و شارژر USB-C دارید. شما همچنین یک جک هدفون در حاشیه سمت راست صفحه نمایش دارید.

با تبت سرفیس گو شما برای حمل کردن در هر روز مشکلی ندارید.

سه پیکربندی وجود دارد که می توانید دریافت کنید. مقرون به صرفه ترین نسخه، نسخه 64 گیگابایتی است.
من کار زیادی در خارج از منزل انجام نمی‌دهم، اما هنگام تست کردن صفحه نمایش در بیرون در یکی از معدود روزهای روشن، عملکرد خوبی داشت. کمی طول می کشد تا به تایپ کردن روی صفحه کلید کمی کوچکتر عادت کنید، اما این مورد انتظار است.

کلیدها هنوز در اندازه کامل هستند، فقط فضای کمتری بین آنها وجود دارد. کلیدها برای تایپ راحت هستند و هنگام تایپ کردن، حرکت کلید را به خوبی احساس می کنید. صفحه‌کلید Type Cover محکم است، مواد آلکانترا حس شگفت انگیزی دارد. در لمس نرم است.
قلم سرفیس یکی دیگر از لوازم جانبی است که می توانید برای Go خریداری کنید. آیا در صورت نیاز مفید است، خوب بله. اما متوجه شدم که کمتر و کمتر به آن نیاز دارید مگر اینکه در حال انجام اسلایدهای سنگین یا ویرایش تصویر باشید.
از دو دوربین موجود در مینی سرفیس گو استفاده کردم. من چند تلنگر زدم تا ببینم چگونه کار می کند و تصاویر به اندازه کافی واضح هستند.

در مورد عمر باتری، من انتظار نداشتم سرفیس گو به دلیل اندازه آن تمام روز دوام بیاورد. هنگام انجام کارهای اساسی مانند ایمیل و ویرایش اسناد، چند ساعت وقت دارم. من شش تا هفت ساعت خوب استفاده می کنم. این می تواند حجم کار روزمره دفتر را بدون مشکل اداره کند. Surface Go از طریق باز بودن برخی از تب ها و پخش موسیقی به خوبی کار می کند. آنها با شما روبرو می شوند، بنابراین رسانه های خود را به وضوح می شنوید. خوشحالم که Go دارای جک هدفون است. آیپد پرو 11 اینچی یکی ندارد.

تبت سرفیس گو go

مینی سرفیس go 2

طراحی مینی سرفیس گو 2 تقریباً با تبلت سرفیس گو اصلی یکسان است، به این معنی که اساساً یک نسخه کوچکتر و سبکتر از سرفیس پرو است.

مینی سرفیس Surface Go 2 با ابعاد  (245mm x 175mm x 8.3mm) طراحی شده است. این همان مدل قبلی است و با وزن (0.55 کیلوگرم) کمی سنگین تر از مدل اصلی است.

یکی از تغییرات قابل توجه در طراحی مینی سرفیس Surface Go 2 در مقایسه با مدل قبلی این است که اکنون دارای یک صفحه نمایش بزرگتر 10.5 اینچی است (نسخه اصلی تبلت سرفیس گو 1 دارای یک صفحه نمایش 10 اینچی است). این برآمدگی در اندازه با وضوح تصویر (1920 در 1280 در مقابل 1800 در 1200 سرفیس گو) همراه است، که به این معنی است که سرفیس گو 2 با استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، وضوح خود را از دست نمی‌دهد. در واقع، اکنون تراکم پیکسلی کمی بالاتر از 220ppi (پیکسل در هر اینچ) دارد.

نسبت تصویر 3:2 را حفظ می کند، به این معنی که کمی بالاتر از صفحه نمایش عریض استاندارد 16:9 است. فضای عمودی اضافی ممکن است برای ایجاد سند مفید باشد، و به عنوان یک لپ تاپ تبلت شو، نسبت تصویر کاملاً عادی به نظر می رسد.

از نظر پورت، یک جک صوتی برای هدفون، پورت USB-C و پورت شارژ اختصاصی در سمت راست دریافت می‌کنید. درگاه شارژ مغناطیسی است، به این معنی که شارژر به راحتی به آن می‌چسبد. خبر خوب این است که از پورت USB-C نیز می توان برای شارژ تبلت استفاده کرد، بنابراین می توانید به جای تکیه بر شارژر مینی سرفیس Surface Go 2 از شارژر دستگاه دیگری استفاده کنید. این یک ویژگی خوب، راحت است.

در امتداد پایین سرفیس گو 2 یک پورت مغناطیسی دیگر وجود دارد – این بار، این بار می‌توانید به راحتی تایپ کاور را، اگر دارید، روی سرفیس گو 2 بچسبانید. مانند مدل‌های قبلی، این درگاه به خوبی کار می‌کند، کیبورد را وصل کنید و لپ تاپ تبلت شو  سرفیس Go 2 بلافاصله صفحه کلید و تاچ پد را تشخیص می دهد. پس از اتمام کار، برداشتن کاور Type نیز آسان است، اما چسبندگی خود را حفظ می کند تا به طور تصادفی کیبورد جدا نشود که از دست بیفتد.

کلیدهای پاور و تنظیم صدا در بالای صفحه نمایش قرار دارند و در پشت آن یک دوربین و  یک پایه تاشو قرار دارد. این به شما امکان می دهد آن را روی میز یا سطح نگه دارید.

Type Cover یک کیت خوب است که از مواد محکم و در عین حال جذاب ساخته شده است و کلیدها به اندازه کافی برای تایپ مناسب هستند.

با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD، ویندوز 10 و برنامه های داخلی آن به خوبی اجرا می شدند.

در حالی که ما در مورد عملکرد Surface Go 2 کمی محتاط هستیم، یک بخش وجود دارد که واقعاً ما را تحت تأثیر قرار می دهد – عمر باتری.

در تست عمر باتری PC Mark 10، که استفاده منظم از جمله تماس ویدیویی، ایجاد اسناد و مرور وب را تکرار می کند، مینی سرفیس go 2 تقریبا 7 ساعت و 40 دقیقه دوام آورد. این طول بسیار خوب است و به این معنی است که Surface Go 2 می‌تواند یک روز کاری یا مدرسه کامل را بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد.

تست عمر باتری خودمان، جایی که ما یک رزولوشن 1080p را لوپ می‌کنیم، مینی سرفیس go 2 با  8 ساعت و 25 دقیقه زمان شگفت‌انگیزی را پشت سر گذاشت. بنابراین، اگر سفرهای زیادی انجام می‌دهید و می‌خواهید از مینی سرفیس Go 2 برای استراحت با چند ویدیو استفاده کنید، این کار در بیشتر پروازهای طولانی مدت به راحتی انجام می‌شود.

مینی سرفیس  go 2

لپ تاپ سرفیس بوک

 

لپ تاپ سرفیس بوک 1

وقتی صحبت از صفحه کلید میشود، بحث فقط یک لوازم جانبی نیست. یک باتری بزرگتر، یک اسلات کارت SD، دو پورت USB 3.0، یک مینی DisplayPort و یک سوکت شارژ مغناطیسی را در خود جای داده است. اما بسته به مدل، می‌تواند یک کارت گرافیک مجزا نیز در درون خود داشته باشد.

بقیه کارکردهای  لپتاپ سرفیس بوک 1 در صفحه نمایش گنجانده شده است که نازک بودن آن را حتی بیشتر قابل توجه می کند.

صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید توسط یک لولای فانتزی Fulcrum به هم متصل می‌شوند که به‌جای چرخش، بیرون می‌آید. طول پایه صفحه‌کلید را افزایش می‌دهد تا صفحه‌نمایش را بهتر متعادل کند، بدون نیاز به اضافه کردن وزن.

به نظر عجیب و غریب است اما در عمل به خوبی کار می کند. این لپ‌تاپ به اندازه برخی لپ‌تاپ‌های دیگر به عقب خم نمی‌شود، اما به اندازه کافی برای مشاهده راحت پشت میز است. اما اگر بصورت بلعکس صفحه نمایش را قرار دهید 360 درجه نیز میچرخد. توصیف لپتاپ سرفیس بوک 1 خیلی سخت است باید از نزدیک ببینید تا متوجه شوید.

صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش از آلیاژ منیزیم خاکستری ساخته شده‌اند که ظاهر و حس خوبی دارد، اما به راحتی علامت‌گذاری می‌شود.

هنگامی که بسته می شود، لولا صاف تا نمی شود، در عوض یک شکاف به اندازه عرض یک انگشت ایجاد می کند که شکل گوه ای را ایجاد می کند که از 22.8 میلی متر به ضخامت 13 میلی متر کاهش می یابد.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، لپ تاپ سرفیس بوک 1 به عنوان یک ماشین طراحی مایکروسافت، ویندوز 10 را اجرا می کند که مسلماً بهترین نسخه ویندوز تا به امروز است.

چند نکته برای سرفیس بوک وجود دارد. اولین مورد Windows Hello است که چهره شما را می شناسد و شما را بدون رمز عبور وارد می کند، فوق العاده است و به همان سرعتی که کامپیوتر می تواند بوت شود کار می کند.

سرفیس بوک دارای صفحه نمایشی زیبا، وضوح بالا و متراکم پیکسلی است که زوایای دید عالی دارد و درخشان به نظر می رسد.

اول و مهمتر از همه، لپتاپ سرفیس بوک 1 بهترین لپ تاپ ویندوزی است که من تا به حال استفاده کرده ام. سریع است، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه عالی، ترک‌پد واقعا عالی، پورت‌های کافی دارد و نسبتاً سبک است و کمی بیش از 1.5 کیلوگرم وزن دارد.

برخی از لپ‌تاپ‌های ویندوزی نازک‌تر، برخی سبک‌تر هستند، اما هیچ‌کدام به خوبی ترکیبی از صفحه نمایش، صفحه کلید، پاور و طراحی صنعتی ندارند.

من توانستم یک روز کاری خوب را با شارژدهی بالای باتری به پایان برسانم و هنوز هم به اندازه کافی برای مطالعه سبک در مترو با تبلت کافی بود.

شایان ذکر است، اگرچه مختص سرفیس بوک نیست، اما لمس صفحه نمایش برای ورودی بسیار عالی است، حتی در هنگام انجام کارهای خسته کننده مانند تایپ کردن، زیرا حرکت مکان نما بسیار سریعتر از استفاده از ترک پد است.

تبلت توسط یک مکانیزم قفل “سیم حافظه” بسیار فانتزی بر روی صفحه کلید قرار می گیرد که با اعمال جریان در آن تغییر شکل می دهد. مکانیزم الکترونیکی است: با فشار دادن یک دکمه روی صفحه کلید یا یک نماد روی صفحه ویندوز، تبلت از حالت لپتاپی خارج می شود.

در حالی که صفحه کلید را پایین نگه داشته اید، باید آن را مستقیماً از دو طرف بالا بکشید. سخت به نظر می رسد، اما اینطور نیست.

صفحه‌نمایش را می‌توان روی پایه کیبورد قرار داد، یعنی مانند لپ‌تاپ یا معکوس، بنابراین می‌توان آن را مانند یک دفترچه یادداشت برآمده روی میز تا کرد یا به‌عنوان نمایشگر ایستاد.

شایان ذکر است که تبلت را فقط می‌توان در زمانی که لپ  تاپ سرفیس بوک 1 شارژ بالای 20 درصد دارد جدا کرد، به این معنی که اگر شارژ کافی نداشته باشد، دیگر نمی‌توانید آن را جدا کنید.

اول لپ تاپ، دوم تبلت
وقتی صحبت از صفحه کلید شد، این فقط یک لوازم جانبی گنگ نیست. یک باتری بزرگتر، یک اسلات کارت SD، دو پورت USB 3.0، یک مینی DisplayPort و یک سوکت شارژ مغناطیسی را در خود جای داده است. اما بسته به مدل، می‌تواند یک کارت گرافیک مجزا نیز در درون خود داشته باشد که در صورت نیاز به سرفیس بوک صدای بسیار بیشتری می‌دهد.

بقیه کارکردهای کامپیوتر در صفحه نمایش گنجانده شده است که نازک بودن آن را حتی بیشتر قابل توجه می کند.

صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید توسط یک لولای فانتزی Fulcrum به هم متصل می‌شوند که به‌جای چرخش، بیرون می‌آید. طول پایه صفحه‌کلید را افزایش می‌دهد تا صفحه‌نمایش را بهتر متعادل کند، بدون نیاز به اضافه کردن وزن.

به نظر می رسد عجیب و غریب، تقریبا سرد، و در عمل به خوبی کار می کند. این لپ‌تاپ به اندازه برخی لپ‌تاپ‌های دیگر به عقب خم نمی‌شود، اما به اندازه کافی برای مشاهده راحت پشت میز است.

صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش از آلیاژ منیزیم خاکستری ساخته شده‌اند که ظاهر و حس خوبی دارد، اما به راحتی علامت‌گذاری می‌شود. در مدت کوتاهی که با سرفیس بوک کار کردم، علیرغم مراقبت دقیق از صفحه کلید، متوجه خراش هایی در قسمت زیرین صفحه کلید و علامتی روی لب شدم.

هنگامی که بسته می شود، لولا صاف تا نمی شود، در عوض یک شکاف به اندازه عرض یک انگشت ایجاد می کند که شکل گوه ای را ایجاد می کند که از 22.8 میلی متر به ضخامت 13 میلی متر کاهش می یابد.


همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، سرفیس بوک به عنوان یک ماشین ساخت مایکروسافت، ویندوز 10 را اجرا می کند که مسلماً بهترین نسخه ویندوز تا به امروز است.

این نرم افزار واقعاً هیچ گونه ترفند یا سفارشی سازی خاصی برای سرفیس بوک ندارد که در هیچ ویندوز 10 قابل تبدیل دیگری موجود نباشد.

سیستم عامل هم به نسبت مساوی اصلاح شده و هم درهم و برهم است. بهترین راه برای توصیف آن یک رابط کاربری مدرن و بازنگری شده است که مستقیماً روی همان ویندوز قدیمی قرار گرفته است.

رفت و آمد، راه اندازی برنامه ها و کسب و کار روزانه در این لایه بالا عمل می کند و واقعاً استفاده از آن بسیار آسان و مفید است. اما هنگامی که شما نیاز به تغییر یک چیز جدی دارید، مثلاً یک برنامه دسکتاپ را حذف کنید، دوباره به همان کنترل پنل که از ویندوز 2000 به یاد دارم بوت می شوید - به سختی تغییر کرده است.

البته این قدرتمند است و می‌توانید آنچه را که نیاز دارید انجام دهید، اما تفاوت بین لایه‌های ویندوز 10 و لایه‌های زیر کار بسیار دشوار است. برای افراد ناآشنا فکر می‌کنم می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد، به‌خصوص اگر در آن زمان از انگشت خود استفاده می‌کنید و ناگهان مجبور شوید روی جعبه‌های کوچک ضربه بزنید.
چند نکته برای سرفیس بوک وجود دارد. اولین مورد Windows Hello است که چهره شما را می شناسد و شما را بدون رمز عبور وارد می کند، فوق العاده است و به همان سرعتی که کامپیوتر می تواند بوت شود کار می کند.

فعال کردن حالت تبلت در واقع هنگام تلاش برای ضربه زدن به چیزها یا استفاده از سرفیس بوک به عنوان تبلت کمک می کند.

سرفیس بوک دارای صفحه نمایشی زیبا، وضوح بالا و متراکم پیکسلی است که زوایای دید عالی دارد و درخشان به نظر می رسد، تا زمانی که به اپلیکیشنی برسید که نمی تواند به درستی مقیاس بندی کند. در آن صورت شما به آیکون‌ها و متن‌های تار نگاه می‌کنید - تجربه‌ای واقعا بد، که در استفاده من از برنامه‌های ویندوز دسکتاپ مانند Evernote، ویرایشگرهای متن مختلف و برنامه‌های دیگر بسیار رایج بود.

برنامه‌های فروشگاه ویندوز از همین مشکل رنج نمی‌برند، اما اغلب آنقدر قدرتمند نیستند. Evernote Touch یک مثال خوب است، اما بهتر از تلاش برای نگاه کردن به یک آشفتگی تار است.

به عنوان لپ تاپ
اول و مهمتر از همه، سرفیس بوک بهترین لپ تاپ ویندوزی است که من تا به حال استفاده کرده ام. دوره سریع است، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه عالی، ترک‌پد واقعا عالی، پورت‌های کافی دارد و نسبتاً سبک است و کمی بیش از 1.5 کیلوگرم وزن دارد.

برخی از لپ‌تاپ‌های ویندوزی نازک‌تر، برخی سبک‌تر هستند، اما هیچ‌کدام به خوبی ترکیبی از صفحه نمایش، صفحه کلید، پاور و طراحی صنعتی ندارند.

من توانستم یک روز کاری خوب را با انرژی باتری به پایان برسانم و هنوز هم به اندازه کافی برای مطالعه سبک در قطار خانه با تبلت کافی بود.

شایان ذکر است، اگرچه مختص سرفیس بوک نیست، اما لمس صفحه نمایش برای ورودی بسیار عالی است، حتی در هنگام انجام کارهای خسته کننده مانند تایپ کردن، زیرا حرکت مکان نما بسیار سریعتر از استفاده از ترک پد است.

به عنوان تبلت
تبلت توسط یک مکانیزم قفل "سیم حافظه" بسیار فانتزی بر روی صفحه کلید قرار می گیرد که با اعمال جریان در آن تغییر شکل می دهد. مکانیزم الکترونیکی است: با فشار دادن یک دکمه روی صفحه کلید یا یک نماد روی صفحه، تبلت از حالت درگیر خارج می شود.

در حالی که صفحه کلید را پایین نگه داشته اید، باید آن را مستقیماً از دو طرف بالا بکشید. سخت به نظر می رسد، اما اینطور نیست. وصل کردن آن فقط یک مورد خراشیدن صفحه روی کانکتورها است. سپس این دو به طور خودکار یکدیگر را می گیرند.

صفحه‌نمایش را می‌توان روی پایه کیبورد قرار داد، یعنی مانند لپ‌تاپ یا معکوس، بنابراین می‌توان آن را مانند یک دفترچه یادداشت برآمده روی میز تا کرد یا به‌عنوان نمایشگر ایستاد.

شایان ذکر است که تبلت را فقط می‌توان در زمانی که سرفیس بوک قدرت دارد جدا کرد، به این معنی که اگر در دستان شما بمیرد، دیگر نمی‌توانید آن را دوباره وصل کنید یا آن را جدا کنید تا آن را برگردانید و به درستی ببندید.

لپ تاپ سرفیس بوک 2

 

لپ تاپ سرفیس بوک 2 در دو نسخه اصلی وجود دارد – یکی با صفحه نمایش 13.5 اینچی و دیگری با یک مانیتور بزرگتر، 15 اینچی. هر دو پنل درجه یک هستند، با وضوح 3k 3:2 (3000 x 2000 یا 3240 x 2160 پیکسل)، صفحه نمایش بسیار روشن، بازتولید رنگ عالی و زاویه دید.

صفحه نمایش، همانطور که امروزه در اکثر لپ تاپ های پرچمدار رایج است، به لمس حساس است. من متوجه شده ام که بسیار پاسخگو و آسان برای استفاده در صورت نیاز است. علاوه بر این، مانند سایر محصولات سرفیس، از قلم سرفیس پشتیبانی می کند که برای هرکسی که از آن به عنوان یک ابزار خلاقانه استفاده می کند فوق العاده است.

نکته اصلی لپ تاپ سرفیس بوک 2 (و نسخه قبلی آن) این واقعیت است که صفحه نمایش قابل جدا شدن است و در اصل یک لپ تاپ تبلت شو اسن. برای جدا کردن آن، باید دکمه ای را روی صفحه کلید فشار دهید و خیلی راحت جدا می شود.

صفحه نمایش توسط یک لولای بسیار جالب به بقیه دستگاه متصل می شود که تاکنون عالی بوده است – پس از تقریباً 6 ماه استفاده، استفاده از آن بسیار پایدار و راحت است.

صفحه نمایش می تواند به حدود 135 درجه برگردد، بنابراین نمی تواند صاف شود، اما می توانید صفحه را بچرخانید و از آن بعنوان یک لپ تاپ 360 درجه استفاده کنید، یا آن را به طور کامل جدا کنید و با آن به عنوان یک تبلت بزرگ و قدرتمند استفاده کنید.

آنچه درباره surface book 2 بسیار جالب است نحوه توزیع اجزا است. همه چیزهایی که برای عملکرد آن نیاز است، از جمله هارد دیسک، پردازنده، کارت گرافیک داخلی و همه اجزای دیگر در صفحه نمایش وجود دارد.

از طرف دیگر، بخش کیبورد دارای یک باتری اضافی و یک کارت گرافیک اختصاصی Nvidia است، بنابراین برای اهداف گرافیکی طراحی بهتر است از آن در حالت لپ تاپ استفاده کنید، اما برای هر چیز دیگری، استفاده از تبلت بدون کیبورد در حالت تبلت شو کاملاً خوب است.

علاوه بر این، کیفیت ساخت surface book 2 فوق العاده است. ظاهر فلزی نقره ای عالی است و لولا آن را به یک لپ تاپ بسیار منحصر به فرد و به راحتی قابل تشخیص تبدیل کرده است. لوگوی واحد ویندوز در بالا به ظاهر ممتاز می‌افزاید.

صفحه کلید بسیار پاسخگو است و تایپ کردن آن لذت بخش است، من معتقدم یکی از راحت ترین کیبوردهای موجود است. تاچ پد نیز بسیار خوب است و به من اجازه می دهد برخی از فیلم ها را بدون هیچ مشکلی ویرایش کنم. لپ تاپ سرفیس بوک 2 به راحتی در کیف من قرار می گیرد که برای مسافرت ها فوق العاده بوده است.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، لپ تاپ از تعدادی از انواع CPU پشتیبانی می کند. surface book 2 با پردازنده Dual Core M5 با کارت گرافیک مجتمع Intel HD Graphics 620 شروع می شود، اما بسیار پایین رده است، بنابراین من آن را برای تولید محتوا توصیه نمی کنم.

همچنین لپ تاپ سرفیس بوک  i7 اینتل با پردازنده‌های نسل هشتم Kaby Lake R موجود است. من پردازنده i7-8650U را با کلاک 1.9 گیگاهرتز انتخاب کردم تا بهترین عملکرد را تضمین کنم، اما i5 باید برای اکثر استفاده های معمولی مانند مرور اینترنت یا برخی بازی های اولیه به اندازه کافی خوب باشد.

همچنین دارای چند گزینه حافظه تا 16 گیگابایت و هارد دیسک تا 1 ترابایت است.

وقتی صحبت از کارت گرافیک می شود، این همان جایی است که بین نسخه های 15 اینچی و 13.5 اینچی surface book 2 تفاوت دارد.

لپ تاپ بزرگتر از کارت گرافیک رده بالاتری پشتیبانی می کند لپ تاپ سرفیس بوک  i7 با – Nvidia Geforce GTX 1060 که 6 گیگابایت حافظه ویدیویی، در مقایسه لپ تاپ سرفیس بوک  i7 و صفحه نمایش 13.5 اینچی با GTX 1050 با 2 گیگابایت گرافیک.

با این حال، Geforce 1050 هنوز یکی از قدرتمندترین کارت‌های گرافیک عالی موجود است که به شما امکان می‌دهد بیشتر بازی‌ها را با تنظیمات متوسط ​​تا بالا بازی کنید، از جمله بازی‌های محبوبی مانند Fortnite.

من شخصاً زیاد بازی نمی کنم و تمرکز اصلی من روی تولید محتوا است. اینجا جایی است که لپ تاپ سرفیس بوک 2 i7 خود را نمایان می‌کند. حتی می‌تواند ویدیوی 4k را در Premiere Pro ویرایش کند. این یک نکته کلیدی برای خرید من بوده است و باید بگویم که از آن بسیار راضی هستم.

من تاکنون تعدادی ویدیو را روی این لپ‌تاپ ویرایش کرده‌ام، بنابراین با خیال راحت آن را بخرید. لپ تاپ سرفیس بوک 2 i7 اکنون دسکتاپ قدیمی من را با یک کارت گرافیک Nvidia 1060 جایگزین کرده است.

وقتی در مورد عملکرد لپ تاپ سرفیس بوک i7 صحبت می کنیم، نمی توانم عمر باتری فوق العاده را فراموش کنم.

همانطور که قبلا ذکر شد، دو باتری موجود است – یکی در قسمت صفحه نمایش و دیگری در قسمت صفحه کلید.لپ تاپ سرفیس بوک i7 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود است که به شما امکان می‌دهد تا یک روز کامل بدون شارژ از آن استفاده کنید. این به خصوص در تعطیلات مفید است، زمانی که می خواهید آن را با خود ببرید یا فقط پریز در اطراف ندارید.

لپ تاپ سرفیس بوک i7 شامل تعدادی پورت بسیار مفید است. نکته کلیدی برای من، کارت خوان SD تمام اندازه است، زیرا زمان زیادی را صرف دانلود فیلم از دوربین اصلی خود می کنم. همچنین دارای دو پورت USB 3.0 با اندازه کامل در سمت چپ و همچنین یک پورت USB-C در سمت راست است.

اما مورد دوم یکی از معدود مشکلات من با این لپ‌تاپ است – از Thunderbolt 3 پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین نمی‌توان یک کارت گرافیک اختصاصی جداگانه به آن متصل کرد، بیش از یک مانیتور 4k را وصل کرد یا از سایر لوازم جانبی Thunderbolt استفاده کرد.

در حالی که از تغذیه لپ تاپ surface book 2 از طریق این پورت پشتیبانی می کند، اما واقعا سریع شارژ نمی‌شود.است، با این حال، خوب است که در وهله اول گنجانده شده است.

برای شارژ، در عوض، باید از پورت شارژ اختصاصی استفاده کنید. از جنبه مثبت، برگشت پذیری و مغناطیسی بودن ان است، مشابه آنچه در مک بوک ها یافت می شود.

بنابراین من از آن بسیار راضی بودم. و همچنین یک امتیاز اضافی نیز وجود دارد – خروجی USB اضافی در خود شارژر برق، که به من امکان می دهد تلفن و دوربین خود را بدون نیاز به آوردن شارژرهای USB اضافی شارژ کنم – چیز کوچکی است، اما در سفر تفاوت زیادی ایجاد می کند.

در قسمت صفحه نمایش surface book 2، دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا را در بالا و جک هدفون در کناره خواهید دید. در جلوی صفحه نمایش، یک دوربین جلو قرار دارد که عکس‌هایی تا حداکثر ۵ مگاپیکسل می‌گیرد و ویدیو را با کیفیت FullHD ضبط می‌کند.

دوربین جلو در واقع عالی و واقعاً واضح است، برای تماس‌های ویدیویی با خانواده در حالی که دور هستید، شگفت‌انگیز است، بنابراین قطعاً سزاوار آن است. با این حال، بهترین ویژگی این است که از Windows Hello پشتیبانی می کند، که روشی بسیار سریع برای باز کردن قفل صفحه با دوربین، با استفاده از تشخیص چهره و تصویربرداری نزدیک به مادون قرمز است.

باید بگویم که آن را دوست دارم، بسیار سریع است. یک دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که ویدیوهای FullHD را نیز ضبط می کند، اما صادقانه بگوییم، چه کسی از آن به عنوان دوربین استفاده می کند؟

لپ تاپ سرفیس بوک 2

‌لپ تاپ سرفیس بوک 3

 

 از لحاظ زیبایی شناسی و طراحی ظاهری سرفیس بوک 2 در مقایسه با سرفیس بوک 1 واقعاً تغییری نکرده است، و همین امر قطعاً در مورد 3 صادق است.

در حالی که من از زاویه گیمینگ و طراحی به این موضوع می پردازم، Surface Book 3 برای اینکه یک لپ تاپ بازی باشد طراحی نشده است – حداقل، نه در درجه اول. لپ تاپ سرفیس بوک 3 یک همراه سبک زندگی است، لپ‌تاپی که به همان اندازه شیک و ساده است. سطح نقره ای مات آن با لوگوی کرومی مایکروسافت برجسته شده است.

قابلیت جدا شدن به دو قسمت – تبلت و کیبورد – یک لولای مخصوص آکاردئونی مانند در قسمت بالای صفحه‌کلید قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد قسمت تبلت به دو صورت به هم متصل شود، تا به عنوان یک لپ‌تاپ یا تبلت مناسب عمل کند.

لپ تاپ سرفیس بوک 3 مدل 15 اینچی  تنها 1.9 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که مدل 13.5 اینچی 1.6 کیلوگرم است.

صفحه کلید دو درگاه USB 3.1 Gen 2 Type-A، یک پورت USB 3.1 Gen 2 USB-C، یک پورت Surface Connect برای شارژ یا اتصال به سرفیس داک و یک کارت خوان SDXC با اندازه کامل ارائه می دهد. تبلت یک پورت Surface Connect دیگر، یک جک 3.5 میلی‌متری و دکمه‌هایی برای کنترل پاور و صدا ارائه می‌کند.

در قسمت داخلی، می‌توانید Surface Book 3 خود را با پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 یا i7 و یک پردازنده گرافیکی NVIDIA که از GeForce GTX 1650 Max-Q تا 1660 Ti Max-Q را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد، سفارشی کنید.

بدون توجه به اندازه، صفحه کلید و ترک پد در نیمه پایینی سرفیس بوک 3 یکسان هستند، اگرچه واضح است که فضای بیشتری در اطراف مدل 15 اینچی وجود دارد. من در ابتدا به دلیل وزن کمتر surface book 3 که 13.5 اینچی است مورد بررسی قرار دادم.

من دوست داشتم سرفیس بوک 2 خود را در سفرها با خود ببرم، اما پیشرفت روزافزون تکنولوژی باعث شد که کمتر و کمتر کاربرد داشته باشد. بزرگترین مانع من واقعاً هنگام ویرایش ویدیو بود، جایی که به طور مداوم تلاش می‌کردم با فیلم‌برداری 4K از هر رویدادی که در آن حضور داشتم.

من اخیراً علاقه مندیم را به بازیهای رایانه‌ای را کشف کردم، بنابراین تجربه واقعی لپ تاپ سرفیس بوک 2 من به شکل Destiny 2 ظاهر شد، جایی که خوب بود.

با دو برابر مقدار رم، نیازهای ویرایش ویدیوی من یک بار دیگر برآورده می شود. از نظر گیمینگ، من دستگاه ها را از طریق ابزارهای مختلف اجرا کردم و به مجموعه ای از معیارها در زیر رسیدم.

در حالی که فن سرفیس بوک 3، 15 اینچی در حین کار بسیار پر سر و صدا می‌شد، متوجه شدم که خنک کنندگی ان بسیار عالی است در حالی که لپ تاپ سفیس بوک 2 بعد از اتمام ویرایش یا بازی خیلی داغ می‌شد.

در بیشتر موارد، بازی با رزولوشن 1080p – یا 1920×1200 به دلیل نسبت 3:2 سرفیس بوک – واقعاً بهترین عملکردی است که می توانید در محدوده سرفیس بوک مدیریت کنید.

البته با عناوینی مانند Forza. Horizon 4 مطمئناً می‌توانید با وضوح و موارد مشابه (تنظیم یک درپوش 60FPS با توجه به نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش PixelSense) بازی کنید تا کمی بیشتر از دستگاه بهره ببرید.

برنامه GeForce Experience انویدیا نیز موهبتی است که به شما کمک می کند مستقیماً از گیت بهینه سازی کنید. اگر برای فریم‌هایتان ارزش قائل هستید، همیشه می‌توانید با بافت‌ها یا رزولوشن ضربه بزنید.

در حالی که Destiny 2 ابزار محک مناسبی ندارد، اما آمار اپلیکیشن GeForce Experience انویدیا نشان می‌دهد که من در لپ تاپ سرفیس بوک 3، 15 اینچی در 4K با تنظیمات بهینه‌شده، به میانگین 40 تا 50 فریم در ثانیه می‌رسیدم. در حال کاهش به 1920x1200p، من در 60 FPS قفل شده بودم.

از نظر عمر باتری، مایکروسافت ادعا می کند که شما از سرفیس بوک 2، 15 ساعت به بالا شارژ نگه می‌دارد. اما من چیز دیگری دریافت کردم. با تست حلقه‌ای یک ویدیوی 1080p با تنظیمات بهترین عملکرد و غیرفعال کردن خواب یا کم نور مانیتور، 6:29:58 از 13.5 اینچ و 8:31:34 در مدل 15 اینچی را استفاده کردم.

لپ تاپ سرفیس بوک 3

لپ تاپ سرفیس surface laptop

 

سرفیس لپ تاپ 2

سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) پردازنده‌های جدید نسل هشتم اینتل – پرش از دو هسته‌ای به چهار هسته‌ای کار بزرگی برای عملکرد است.

سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) با تقریباً دوبرابر اجرای چند هسته ای، به طور قابل ملاحظه ای سریعتر (به گفته مایکروسافت بیش از 85 درصد سریعتر) از مدل سرفیس لپ تاپ 1 (surface laptop 1) سال گذشته است. این به لطف پردازنده های Core i5-8250U و Core i7-8650U اینتل است که اکنون از آنها استفاده می شود.

سایر پیشرفت‌های کوچک‌تر عبارتند از یک ویژگی روشن شدن فوری بهبود یافته که به سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) اجازه می‌دهد حتی سریع‌تر روشن شود و از طریق تشخیص چهره Windows Hello وارد سیستم شوید، به علاوه عملکرد درایو (SSD) بهبود یافته است.

تمام سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) دارای تراشه گرافیکی UHD 620 اینتل هستند. برای تطبیق پردازنده‌های چهار هسته‌ای جدید که گرمای بیشتری تولید می‌کنند، مایکروسافت راه‌حل حرارتی (لوله‌های حرارتی و فن) را برای سرفیس لپ‌تاپ 2 به‌روزرسانی کرد.

در حالی که روی کاغذ تغییر از دو هسته ای به چهار هسته ای ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، منجر به افزایش عظیم قدرت پردازش می شود. عمر باتری عالی و SSD سریعتر را به آن اضافه کنید، سرفیس لپ تاپ 2 بسیار بیشتر در مورد اصلاح است تا تعریف مجدد.

هیچ چیزی بین سرفیس لپ تاپ 1 (surface laptop 1) و سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) از نظر طراحی تغییر نکرده است.

هنوز بدنه آلومینیومی استثنایی وجود دارد که صاف و بدون خط و خش و بدون پیچ یا درز قابل مشاهده است. همه چیز از توری در دریچه عقب تا لبه پشت نمایشگر متقارن و بی عیب و نقص است.

آنچه متفاوت است، گزینه جدید رنگ مشکی است. سرفیس لپ‌تاپ 2 با روکش مات jet black، صفحه‌کلید آلکانترای مشکی و پورت‌های سیاه‌شده، شیک به نظر می‌رسد. این ترکیبی چشمگیر است و انتخاب بین آن و بورگوندی کلاسیک (مورد علاقه ما) را دشوار می کند.

نسخه مشکی به اندازه رنگ‌های روشن‌تر در برابر اثر انگشت مقاوم نیست و همچنان نیاز به پاک کردن گهگاهی دارد.

پارچه Alcantara با وجود نگرانی از لکه‌گرفتن در اثر استفاده طولانی مدت، به خوبی روی لپ‌تاپ سرفیس دوام می‌آورد، اما همچنان مواردی وجود دارد که لکه‌های قهوه‌ای، عمدتاً در مدل‌های پلاتینیوم، قابل مشاهده است.

متأسفانه، پورت ها نیز در سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) تغییر نکرده اند. هنوز USB Type-A و mini DisplayPort وجود دارد. متأسفانه، مانند Surface Go مقرون به صرفه، هیچ USB Type-C با پشتیبانی 3.1 برای برق، نمایشگر و داده ها، که انتخابی عجیب برای اواخر سال 2018 است، وجود ندارد.

هیچ چیز جدیدی در مورد صفحه نمایش 2018 وجود ندارد، که خوب است زیرا یکی از بهترین ها در کلاس خود است. Surface Laptop 2 دارای صفحه نمایش چند لمسی PixelSense با رزولوشن 2256 * 1504 (201 ppi) است.

این رزولوشن نسبت به Surface Pro 6 که 12.5 اینچی با رزولوشن 2736 * 1824 (267 ppi) و 13.5 اینچی Surface Book 2 3000 * 2000 (267 ppi) کمتر است. اما تشخیص هر گونه تفاوت دشوار خواهد بود.

حاشیه‌ها نازک هستند و می‌توانید از قلم سرفیس با سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) استفاده کنید. سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) با یک صفحه نمایش عالی است، اما شاید فقط کمی بیش از حد براق است.

همچنین برای مقاومت در برابر اثرانگشت، اولئوفوبیک است و مایکروسافت ادعا می‌کند که نازک‌ترین و پایین‌ترین ماژول لمسی LCD پارالکس را در هر لپ‌تاپ دارد.

Corning Gorilla Glass 3 از صفحه نمایش در برابر خط و خش محافظت می کند و هر صفحه برای 100 درصد sRGB کالیبره شده است. در تست کالیبراسیون رنگ، 99 درصد sRGB و 81 درصد AdobeRGB دیدم. این رقم برای AdobeRGB کمی جلوتر از تبلت سرفیس پرو 6 با 79 درصد است.

روشنایی با حداکثر 330 نیت در مرکز نمایشگر، که بالاتر از حد متوسط ​​است، اما کمتر از Suface Pro 6 در 470 نیت است.

سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2) دارای صفحه‌کلید با اندازه کامل با 1.5 میلی‌متر حرکت (در مقابل 1.3 میلی‌متر در سرفیس پرو 6) و نور پس‌زمینه سه مرحله‌ای است. این یک صفحه کلید عالی است به خصوص با کلیدهای غیر فلزی، منحنی پاسخگوی غیر تهاجمی و عرشه نرم آلکانترا. تجربه تایپ لوکس است – برای لپ تاپ ها نادر است.

ترک پد بزرگ 105 میلی متر در 70 میلی متر دقیق با یک لایه شیشه ای نیز امسال بدون تغییر است. اشکالی ندارد، زیرا سرفیس لپ‌تاپ به راحتی یکی از بهترین ترک‌پدها را دارد.

برای معیارهای مصنوعی، Core i5-8250U عالی است. در حالی که Core i5 جدید Core i7 سال گذشته را به صورت تک هسته ای دنبال می کند، این چندان زیاد نیست. امتیاز چند هسته‌ای Core i5 امسال (13233) به لطف هسته‌های اضافه شده از Core i7 سال گذشته (9535) افت کرده است.

 

سرفیس لپ تاپ 2 (surface laptop 2)

لپ تاپ سرفیس 3 surface laptop

 

سرفیس لپ تاپ 3 (Surface laptop 3) با cpu نسل دهم پردازنده های Core i5 یا Core i7 اینتل عرضه می شود که روی کاغذ سریعتر هستند و از رم بهبود یافته و نسل بعدی wifi 6 پشتیبانی می کنند.

سرفیس لپ تاپ 3 (Surface laptop 3) در بازار لپ‌تاپ‌های پریمیوم بهترین عملکرد را دارد و تعادل خوبی از قدرت و قابلیت حمل ارائه می‌کند.

محاسبات عمومی را بدون کاهش سرعت انجام می داد و فن ها به سختی قابل شنیدن بودند، حتی با 10 برنامه باز با تعداد زیادی تب در کروم و چندین تصویر بزرگ که در Affinity Photo باز و روی آنها کار می شد.

عمر باتری خوب است. با استفاده از Chrome، Windows Mail، Evernote، NextGen Reader، تایپورا و چندین برنامه پیام‌رسانی باز، با روشنایی تنظیم شده روی 70 درصد، روشنایی تنظیم شده روی 70 درصد، در طول یک روز کاری هشت ساعت توانستیم کار کنیم، به‌علاوه برخی از ویرایش‌های تصویر در Affinity Photo، با پایان دادن به باتری زیر 10 درصد باقی مانده است.

این حدود 90 دقیقه بیشتر از سرفیس لپ تاپ 2 در شرایط کاری مشابه است، اما تقریباً مطابق با سایر طراحی های مشابه است.

ویژگی جدید سرفیس لپ تاپ 3 (Surface laptop 3) یک ویژگی شارژ سریع است که در عرض یک ساعت 80 درصد از حالت صفر می باشد، که برای شارژ سریع بسیار مفید است اما فقط زمانی کار می کند که دستگاه خاموش باشد.
افزوده جدید بزرگ به سرفیس لپ تاپ 3 (Surface laptop 3) USB-C است که جایگزین مینی DisplayPort در نسل قبلی می شود. با این حال، Thunderbolt 3 نیست.

اکثر مردم فقط با USB-C که می تواند لپ تاپ را شارژ کند و تقریباً به هر چیزی از جمله هاب های چند آداپتور متصل می شود، کار می‌کنند.. مطمئناً مفیدتر از مینی DisplayPort قدیمی است.

در کنار درگاه USB-C انفرادی، یک پورت USB-A برای تجهیزات جانبی استاندارد، یک سوکت هدفون 3.5 میلی‌متری و پورت Surface Connect مایکروسافت دارید که به عنوان سوکت برق نیز عمل می‌کند.

سرفیس کانکت از طیف وسیعی از آداپتورها و سرفیس داک گران قیمت اما موثر پشتیبانی می کند که چندین مانیتور، اترنت، هدفون و سوکت USB و برق را از طریق یک کابل به هم متصل می کند.

مایکروسافت تمام دستگاه‌های Surface اخیر خود را با یک دوربین تشخیص چهره مبتنی بر مادون قرمز مجهز کرده است که به سیستم احراز هویت بیومتریک Windows Hello متصل می‌شود تا به شما امکان می‌دهد فقط با نگاه کردن به آن وارد ویندوز شوید.

باتری سرفیس لپ تاپ 3 (Surface laptop 3) قابل تعویض توسط کاربر نیست.

سرفیس لپ تاپ 3 (Surface laptop 3)

لپ تاپ سرفیس  4 surface laptop

 

بزرگترین تغییر از سرفیس لپ تاپ 3 به لپ تاپ سرفیس 4 (surface laptop 4)  ، چیزی است که در سخت افزار آن وجود دارد. مایکروسافت لپ تاپ سرفیس 4 (surface laptop 4) را با آخرین پلتفرم نسل یازدهم اینتل تایگر لیک، با گزینه های Core i5-1145G7 و Core i7-1185G7 ارائه کرده است.

مایکروسافت این انتخاب‌ها را برای مشتریانی که به بالاترین عملکرد تک رشته‌ای نیاز دارند توصیه می‌کند و همچنین آنها را با بیشترین حافظه تا 32 گیگابایت عرضه می‌کند. در بخش AMD، مایکروسافت گزینه های AMD را گسترش داده است تا این بار مدل 13.5 اینچی را شامل شود، در حالی که برای Surface Laptop 3، تنها مدل 15 اینچی با Ryzen ارائه شده است.

همانطور که قبلاً گفته شد، مایکروسافت آخرین و بهترین پلتفرم Ryzen را برای سرفیس لپ‌تاپ 4 ارائه نکرده است و از APU Renoir سری Ryzen 4000 از سال 2020 استفاده می‌کند.

مایکروسافت برای سرفیس لپ‌تاپ 3 پردازنده‌های نیمه سفارشی را برای لپ‌تاپ خود طراحی کرد که سریع‌ترین مدل‌های موجود در سرفیس ادیشن Ryzen APU‌های Microsoft Surface Edition و با یک واحد گرافیکی اضافی برای Ryzen 5 و Ryzen 7 هستند.

این همکاری نزدیک با AMD همچنان ادامه دارد. لپ تاپ سرفیس 4 (surface laptop 4) با هسته گرافیکی اضافی فقط در مدل Ryzen 5 وجود دارد، اما آن را از 6 به 7 واحد گرافیکی رسانده است.

سرفیس لپ‌تاپ 4، علی‌رغم اینکه از پلتفرم Ryzen 5000 استفاده نمی‌کند، همچنان باید یک انتخاب قوی باشد، با حداکثر هشت هسته و شانزده رشته در Ryzen 7 4980U است.

با این حال، مشاهده برابری حافظه با مدل Core i7 کمی عجیب است، زیرا بسیاری از خریداران بالقوه AMD به دلیل عدم پشتیبانی از حافظه 32 گیگابایتی معذب خواهند شد. مایکروسافت پیشنهادات Ryzen خود را گسترش داده است و انتخاب های بیشتری نسبت به همیشه دارد، اما مطمئناً تا حدودی آن را با حافظه عقب نگه می دارد.

نسبت صفحه نمایش 3:2 نیز مانند پورت شارژ اختصاصی مایکروسافت به همراه یک USB-C، یک USB-A و یک جک هدفون باقی می ماند. من از دو مورد اخیر قدردانی می کنم، اما ناامیدکننده است که نه لپ تاپ های سرفیس اینتل و نه AMD از Thunderbolt در پورت USB-C پشتیبانی نمی کنند.

حداقل می‌توان از پورت USB-C برای شارژ کردن آن استفاده کرد، در صورتی که باتری خارجی با قابلیت شارژ لپ‌تاپ همراه خود داشته باشید.

تفاوت این به روز رسانی این است که اکنون می توانید هر دو مدل 13 اینچی و 15 اینچی را با تراشه های اینتل یا AMD تهیه کنید (این قبلا فقط برای 15 اینچی لوکس بود). اگر اینتل را انتخاب کنید، تراشه های نسل یازدهم Core i5 یا i7 را دریافت خواهید کرد.

اگر AMD را ترجیح می دهید، پردازنده های سری Ryzen 4000 را دریافت خواهید کرد. اگر مطمئن نیستید که کدام یک برای کیس استفاده شما بهترین است، راهنمای خرید لپ تاپ ما را بررسی کنید.

در حالی که به‌روزرسانی‌های تراشه‌ها برای یک لپ‌تاپ جدید کاملاً استاندارد هستند، مایکروسافت ادعا می‌کند که این تغییرات، همراه با برخی ترفندهای دیگر، نه تنها عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند، بلکه عمر باتری را نیز در مقایسه با سرفیس لپ‌تاپ قبلی بهبود می‌بخشند.

من باید موافقت کنم. از نظر عملکرد،لپ تاپ سرفیس 4 (surface laptop 4) یک گام بزرگ است. در هر بنچمارک CineBench که من اجرا کردم، دایره‌هایی را در اطراف لپ‌تاپ 3 اجرا می‌کند. جالب‌تر اینکه نسخه جدید آنقدر داغ نمی‌شود، حتی زمانی که من آن را با تست‌های بنچمارک تحت فشار قرار می‌دادم.

جایی که Surface بیشتر اوقات برنده می شود طراحی، کیفیت ساخت و صفحه نمایش است. من عاشق نسبت 3:2 هستم. این صفحه نمایش عمودی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد، که به معنای اسکرول کمتر است تا بتوانید روی آنچه می خوانید تمرکز کنید.

وضوح اصلی 2496 * 1664 پیکسل به طور قابل توجهی بهتر از صفحه نمایش 1080p “Full HD” است که در بسیاری از لپ تاپ های 15 اینچی یافت می شود. از نظر تراکم پیکسلی، بسیار نزدیک به “Quad HD” است (2560 * 1440 پیکسل اما در صفحه نمایش 16:9).

بسیار واضح است، با متن های واضح و زیبا و رنگ های عالی. نسخه 15 اینچی لپ تاپ سرفیس 4 (surface laptop 4) مجهز به رایزن نیز از فناوری FreeSync AMD استفاده می‌کند که امکان تنظیم نرخ تازه‌سازی صفحه را در لحظه فراهم می‌کند و در نتیجه انیمیشن‌های بسیار نرم و تقریباً بدون حرکات تند و ناگهانی ایجاد می‌شود.

این ویژگی ای است که اغلب در دستگاه های بازی پیدا می کنید، اما در دستگاه های مصرف کننده نادر است.

یکی دیگر از پیروزی های بزرگ لپ تاپ سرفیس 4 (surface laptop 4) عمر باتری است. مدل های قبلی برای گذراندن یک روز کاری کمی کم می‌آوردند، اما این مدل هیچ مشکلی ندارد.

در تست تخلیه باتری استاندارد ما (حلقه کردن یک ویدیوی 1080p ذخیره شده محلی با روشنایی 75 درصد)، من 9.25 ساعت را مدیریت کردم که یکی از بهترین نتایج برای یک دستگاه 15 اینچی است. در استفاده در دنیای واقعی، حتی بهتر عمل می کرد و در اکثر موارد کمتر از 11 ساعت کار می کرد.

 

 

 

لپ تاپ سرفیس 4 (surface laptop 4)

لپ تاپ سرفیس 5 Surface laptop

 

  • اندازه: 308 * 223 * 14.5 میلی متر
  • وزن: 1.29 کیلوگرم
  • پوشش: پلاتین با پایه آلکانترا یا مشکی مات و …
  • درگاه‌ها:  x USB-C با Thunderbolt 4، 1 x USB-A 3.1، سوکت هدفون 3.5 میلی‌متری، پورت Surface Connect

لپ تاپ سرفیس 5 (surface laptop 5) از نظر بصری با لپ تاپ سرفیس 4 یکسان است، به جز رنگ‌بندی جدید Sage.

لپ تاپ سرفیس 5 (surface laptop 5) تایپ  را حتی بهتر می‌کند، و قبلاً یکی از صفحه‌کلیدهای لپ‌تاپ مورد علاقه ما بود. پد لمسی نیز محکم‌تر به نظر می‌رسد، با صدای عمیق‌تر در هنگام کلیک که اعتماد به نفس را القا می‌کند. اگرچه این جنبه ها احتمالاً در مورد لپ تاپ تمام فلزی 4 نیز صادق است.

انتخاب پورت ها یکسان به نظر می رسد، اما پورت USB-C منحصر به فرد اکنون از اتصال Thunderbolt 4 و USB 4.0 پشتیبانی می کند. این چیزی است که طرفداران سرفیس مدت‌هاست خواستار آن بوده‌اند و ما از اجرای آن خرسندیم.

یک USB-A منحصر به فرد، یک پورت هدفون/میکرون و پورت اختصاصی Surface Connect مایکروسافت دریافت خواهید کرد. ما دوست داشتیم شاهد اضافه شدن یک پورت HDMI یا حتی یک پورت USB-C ثانویه باشیم  و خوشحالیم که سوکت هدفون هنوز وجود دارد.

سرفیس لپ تاپ 5 نیز از بلوتوث 5.0 به بلوتوث 5.1 تغییر می کند. ما واقعاً تفاوتی در عملکرد متوجه نشدیم، اما اتصال بسیار پایدار بود و اتصال به سرفیس هدفون 2 و ماوس Arc Touch یکپارچه و سریع بود.

  • صفحه نمایش لمسی 13.5 اینچی 2256*1504 PixelSense
  • کالیبره رنگ جداگانه با پشتیبانی از Dolby Vision IQ
  • بلندگوهای Omnisonic با پشتیبانی از Dolby Atmos
  • وب کم 720p با Windows Hello

با رفتن به صفحه نمایش، در اینجا نیز چیز زیادی تغییر نکرده است. شما همچنان همان رزولوشن، نرخ تجدید 60 هرتز، پوشش گوریلا گلس و صفحه نمایش لمسی بسیار پاسخگو را خواهید داشت – با حاشیه های درشت که کمی قدیمی به نظر می رسند.
طبق استانداردهای امروزی، این نمایشگر چشمگیرترین نیست، بسیاری از مدل های با قیمت مشابه، پنل های OLED و نرخ تازه سازی بسیار بالاتری را ارائه می دهند.

همانطور که گفته شد، در استفاده خوب به نظر می رسد، و در حالی که رنگ سیاه و جوهری عمیق یک صفحه نمایش OLED را دریافت نمی کنید، کنتراست مناسب و دقت رنگ ثابتی خواهید داشت.

نکته جدید در لپ تاپ سرفیس 5 (surface laptop 5) پشتیبانی از Dolby Vision IQ است. هنگام تماشای محتوای پشتیبانی شده، این فناوری از یک سنسور برای تنظیم تنظیمات تصویر بر اساس نور محیط اطراف شما استفاده می کند. خوب کار می کند.

ما متوجه شدیم که در استفاده روزمره، احساس می‌شود که صفحه نمایش با نور محیط کمی سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر از مدل قبلی تنظیم می‌شود – که ممکن است یکی از ویژگی جدید باشد.
بلندگوهای لپ تاپ سرفیس 5 (surface laptop 5) بدون تغییر باقی می مانند، و این برای ما خوب است، زیرا آنها قبلاً برخی از بهترین های موجود در یک دستگاه ویندوز بودند. جزئیات زیادی همراه با بزرگی و وزن وجود دارد که از چنین شاسی باریکی که هیچ قاب بلندگوی قابل مشاهده ای وجود ندارد، انتظار ندارید.

وب‌کم نیز یکسان است، و این چیزی است که ما دوست داشتیم ارتقاء پیدا کند.

  • نسل دوازدهم اینتل Core i7-1255U
  • ssd قابل ارتقا LPDDR5X
  • عمر باتری تا 18 ساعت استفاده معمولی

بزرگ‌ترین به‌روزرسانی لپ تاپ سرفیس 5 (surface laptop 5)، انتقال به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل است، که مایکروسافت می‌گوید این پردازنده‌ها تا 50 درصد افزایش عملکرد نسبت به سرفیس لپ‌تاپ 4 و همچنین عمر باتری طولانی‌تری دارند.

در عمل، افزایش عملکرد را کاملاً چشمگیر ندیدیم، اگرچه قطعاً سریعتر است. لپ تاپ 5 هیچ مشکلی برای مقابله با وظایف معمولی روز کاری ما نداشت. با چند کار فتوشاپی، مرور وب و ویرایش سبک ویدیو کاملا روان است.

در شرایط واقعی، پردازنده جدید معادل 20 درصد زمان‌های رندر سریع‌تر در Adobe Premiere است.

 لپ تاپ سرفیس 5 (surface laptop 5)، همانطور که پیکربندی شده است، تا 18 ساعت عمر باتری دارد که یک ساعت کمتر از مدل قدیمی رایزن است، اما یک ساعت بیشتر از نسل قبلی خود مبتنی بر اینتل است. در واقع، ما حدود 11 ساعت و نیم را با یک بار شارژ مدیریت کردیم، که عالی است.

شارژر لپ تاپ سرفیس حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا به طور کامل از حالت صفر شارژ شود، اما در کمتر از یک ساعت تا 80 درصد شارژ می شود.

لپ تاپ سرفیس 5 (surface laptop 5)

سرفیس لپتاپ استودیو studio 1

 

سرفیس لپتاپ استودیو studio 1 مایکروسافت همچنان به تکامل فرم لپ‌تاپ ادامه می‌دهد و با افزودن پیچ و تاب منحصر به فرد خود به صفحه نمایش، درس‌هایی را از مجموعه طولانی‌مدت سرفیس بوک می‌گیرد.

البته ویژگی کلیدی صفحه چرخان است که به لپ تاپ اجازه می دهد تا به عنوان یک لپ تاپ سنتی استفاده شود، یک حالت ارائه که در آن صفحه بلند شده کلیدها را می پوشاند اما ماوس پد را نمی پوشاند، و یک حالت تبلت با صفحه نمایش که تمام پایه پایینی را پوشش می دهد. .

هیچ یک از این حالت ها در دنیای لپ تاپ های ویندوزی جدید نیستند. مسلماً آنها در خانواده سرفیس جدید نیستند… همان طور که به عنوان یک لپ تاپ معمولی عمل می کند، سرفیس بوک می تواند صفحه نمایش خود را برگرداند و هم به عنوان یک تبلت با کلیدهای مخفی یا به عنوان یک صفحه نمایش به سبک کار کند.

اگرچه من از اولین سرفیس بوک برای مدت طولانی استفاده کردم، به ندرت پیش می آمد که از آن به عنوان تبلت یا در حالت ارائه استفاده کنم. نادر است اما نادیده گرفته نمی شود زیرا مورد دوم استفاده شخصی پیدا کرد.

سرفیس بوک نشان داد که مایکروسافت برای انجام کارهایی فراتر از یک لپ‌تاپ معمولی مهارت‌های طراحی را دارد و می‌تواند لحظه‌ای به سبک «یک چیز دیگر» را در دمو ارائه دهد که در آن صفحه از صفحه‌کلید جدا می‌شود.

این جدا شدن منجر به بزرگ‌ترین مشکل در سرفیس بوک می‌شود… وقتی حالت‌ها را به تبلت تغییر می‌دهید، مجبور می‌شدید باتری اضافی و قدرت گرافیکی را پشت سر بگذارید و کارایی نیمه بالایی را کاهش دهید.
سرفیس لپتاپ استودیو studio 1 به این موضوع رسیدگی می کند. با نگه داشتن صفحه نمایش همیشه به پایه، شما همیشه تمام باتری و توان پردازشی خود را در اختیار خواهید داشت، اگرچه اگر می خواهید به حالت تبلت بروید، هنوز تمام وزن را دارید.

این سرفیسی نیست که به تبلت بودن توجه داشته باشد – برای آن، شما محدوده سرفیس پرو را دارید. در عوض، لپ‌تاپ استودیو از نشانه‌های برادر (بسیار) بزرگ‌تر خود در سرفیس استودیو پیروی می‌کند و یک لپ‌تاپ را ارائه می‌کند که می‌تواند به سرعت به تجربه‌ای مانند سه پایه برای نقاشی، تجربه مشاهده راحت و حالت کار سنتی تبدیل شود.

سرفیس لپتاپ استودیو studio 1 صاف و زاویه دار است به گونه ای که هدفمند به نظر می رسد.

طراحی پلکانی هویت واضحی را ارائه می دهد و در عین حال بلند کردن این لپ تاپ نسبتا سنگین را آسان می کند. و صفحه نمایش به آسانی به طور منظم باز می شود و فقط به اندازه کافی در لولای چرخان قرار می گیرد، بنابراین باید انتخاب کنید که به حالت ارائه یا تبلت بروید… و وقتی آن را می بندید، هیچ فشاری وجود ندارد.

من همچنین از اینکه صفحه نمایش چرخان سرفیس لپتاپ استودیو studio 1 تنها دو موقعیت دارد که در آن ثابت است، ناامید هستم.

در حالی که لولای سنتی به حالت لپ تاپ اجازه می دهد تا صفحه نمایش را در هر زاویه ای تنظیم کند، عدم وجود لولاهای اصطکاکی به این معنی است که شما فقط یک حالت نمایش دارید که در آن همه چیز ثابت است. در مقایسه با پایه سخت افزاری سرفیس پرو که تعداد بی نهایت زاویه را ارائه می دهد، این یک فرصت از دست رفته به نظر می رسد.

همچنین کمبود مشخصی از پورت ها در سرفیس لپتاپ استودیو studio 1 وجود دارد. یک جک هدفون و پورت Surface Connect خود مایکروسافت در سمت راست دستگاه و دو درگاه Thunderbolt/USB-C در سمت چپ قرار دارند. برای یک لپ‌تاپ پریمیوم که برای کاربران قدرتمند طراحی شده است،

این در بهترین حالت ممکن نیست. همچنین، به طور غیرقابل توضیحی، دلم برای داشتن کلیدهای ولوم و پاور در لبه‌های دستگاه تنگ شده است. این چیزی است که به ندرت در لپ‌تاپ‌ها می‌بینید، اما در خط سرفیس پرو وجود دارد.

سرفیس لپتاپ استودیو studio

سرفیس لپ تاپ استودیو studio 2

 

وقتی صفحه سرفیس لپ تاپ استودیو 2 (surface laptop studio 2) را باز می کنیم صفحه کلید و ترک پد را می بینیم. کلیدها خاکستری هستند و با شاسی در تضاد نیستند و در عین حال زیبایی طراحی مشخصی دارند که بسیار باکیفیت به نظر می رسد.

نور پس زمینه صفحه کلید نیز عالی است. وقتی رنگ کلیدها را دیدم ذهنم به سمت HP Spectre x360 (یا Dell XPS 13 Plus در سفید) رفت. به این معنی که کلیدها روشن هستند و باعث می‌شوند نور پس‌زمینه در همه تنظیمات به جز کاملا تاریک از بین برود و خواندن کلیدها در اکثر تنظیمات سخت‌تر شود.

خوشبختانه رنگ خاکستری کلیدها به اندازه کافی تیره است که هر دو هوشمند به نظر می رسند و نور پس زمینه دقیقاً همانطور که شما نیاز دارید کار می کند.

کلیدهای سرفیس لپ تاپ استودیو 2 (surface laptop studio 2) حس مشخصی دارند، هنگامی که فشار داده می شوند می توانید با انگشتان خود حس کنید، بنابراین تایپ کردن یک تجربه بسیار لمسی است.

ترک پد سرفیس لپ تاپ استودیو 2 (surface laptop studio 2)  بسیار عالی است! یک پد لمسی – جایی که هیچ حرکتی در خود پد لمسی وجود ندارد، بلکه یک موتور بازخورد لمسی در زیر صفحه لمسی وجود دارد که کلیک را شبیه‌سازی می‌کند.

در سرفیس لپ تاپ استودیو 2 (surface laptop studio 2)  یک صفحه نمایش 14.4 اینچی 3:2 داریم، با وضوح 2400×1600 که عالی است. صفحه نمایش 120 هرتزی و HDR است. که هر دوی آنها یک تجربه تماشای عالی را ایجاد می کنند.

سطح عملکرد OLED نیست، اما برای یک ماشین کاری به اندازه کافی خوب است که می توانید برای تماشای پخش ویدیو نیز از آن استفاده کنید.

از لحاظ لمسی… من مطمئن نیستم که چه چیزی برای گفتن وجود دارد – می تواند هر 10 انگشت را به صورت جداگانه حس کند و به اندازه کافی دقیق به نظر می رسد که حتی در 100٪ DPI قابل استفاده است – این ویژگی برای هر صفحه لمسی که استفاده کرده ام صدق نمی کند. !

برای تبدیل سرفیس لپ تاپ استودیو 2 (surface laptop studio 2) به تبلت، آن را کاملاً روی خودش تا کنید. به طوری که روی صفحه کلید صاف باشد.

همچنین از Slim Pen 2 برای حالت تبلت استفاده کرده ام. ذخیره سازی / شارژ قلم عالی است. به صورت مغناطیسی زیر لبه جلوی لپ تاپ متصل می شود که آن را نیز شارژ می کند.

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها/تبلت‌ها قلم را به شکل عمودی وصل می‌کنند، اما قلم هرگز در جای خود باقی نمی‌ماند. در اینجا اینطور نیست، ترکیب آن لبه و آهنرباهای کاملاً قوی به این معنی است که هرگز به طور تصادفی قلم جدا نمی‌شود.

صحبت از حاشیه ها شد. یک انتخاب طراحی جالب برای گوشه صفحه نمایش وجود دارد. گرد است تا با درب لپ تاپ مطابقت داشته باشد. جلوه فوق العاده به نظر می رسد، باعث می شود صفحه نمایش به جای اینکه صفحه نمایش چسبیده به دستگاه باشد، واقعاً به عنوان بخشی طراحی شده از لپ تاپ به نظر برسد.

اما در این فرآیند مقداری از صفحه نمایش را از دست می‌دهید – فقط چند پیکسل، و چیزی که هزینه استفاده را ندارد، اما به اندازه‌ای است که وقتی ماوس در گوشه بالای صفحه است، عجیب به نظر برسد.

در قاب بالایی، یک دوربین Windows Hello وجود دارد. ورود به سیستم تقریباً به همان سرعتی است که در 90٪ مواقع باز کردن صفحه نمایش است – به طرز شگفت انگیزی سریع! 

با سرفیس لپ تاپ استودیو 2 (surface laptop studio 2) برخی از جلوه‌های هوش مصنوعی نیز در دسترس است – دستگاه دارای یک NPU روی برد است.

SSD از نوع Gen4 است، بنابراین دستگاه در هنگام استفاده به اندازه کافی سریع احساس می شود.

قابلیت اتصال:

2x USB-C با Thunderbolt 4/USB4 و Power Delivery
1x USB A 3.1
1x درگاه اتصال سرفیس
جک هدفون (بله!!!!)
کارت خوان Micro SD

گفته می‌شود همچنان می‌توانید از شارژرهای USB-C موجود خود استفاده کنید، بنابراین هنگام سفر به شارژرهای متعدد نیاز ندارید.

از نظر شبکه ما WiFi 6E داریم. در فاصله 5 متری از نقطه دسترسی Deco M9 من +- 500Mbps دریافت می کنم. تقریباً مانند مک بوک پرو من و بیشتر از XPS، و برای هر کاری که انجام می دهم بیش از اندازه کافی.

سرفیس لپ تاپ استودیو studio 2
Call Now Button