سرفیس لپ تاپ

طراحی سرفیس لپ تاپ

سرفیس لپ‌تاپ 3 بدون ایراد نیست، اما طول عمر باتری  بالا‌ترو انتخاب پورت بهتری را از سایر رقبای 13 اینچی ویندوزی مانند XPS 13 Dell یا Spectre X360 HP را دارد.

مایکروسافت از نظر طراحی خارجی سرفیس لپ‌تاپ 3 را بدون تغییر چندانی وانه بازار کرده است. این لپ‌تاپ هنوز هم یک لپ‌تاپ تاشو آلومینیومی با شکلی کمی گوه‌خورده است که به راحتی در کیف شانه قرار می‌گیرد. مدل 13.5 اینچی 1.2 کیلوگرم وزن دارد.

با این حال، دو تغییر قابل توجه در طراحی وجود دارد. اولاً، کیبورد پارچه‌ای آلکانترا که امضای خط لپ‌تاپ سرفیس بوده، بسته به رنگی که می‌گیرید. در مدل‌های نقره‌ای و آبی وجود دارد، اما در مدل‌های طلایی و مشکی با صفحه‌کلید آلومینیومی سنتی جایگزین شده است.

کیبورد آلومینیومی خوب است، مانند هر لپ تاپ آلومینیومی دیگری احساس می شود و آن لمس نرمی که Alcantara ارائه می دهد را ندارد.

تغییر دیگری که مایکروسافت انجام داد تعویض Mini DisplayPort با درگاه USB-C بود. می‌توانید از پورت USB-C برای شارژ لپ‌تاپ استفاده کنید. علاوه بر پورت Surface Connect در سمت راست که مخصوص اتصال شارژر می‌باشد، یک صفحه نمایش خارجی را وصل کنید یا از لوازم جانبی مختلف USB-C مانند هاب استفاده کنید.

جدا از پورت USB-C جدید، ورودی/خروجی دیگر در لپ تاپ 3 یک پورت USB-A، جک 3.5 میلی متری هدفون و کانکتور سرفیس اختصاصی مایکروسافت است که با شارژر 65 واتی که در جعبه عرضه می شود متصل می شود. .

ارتقاء سرفیس لپ تاپ

مایکروسافت کارهایی را انجام داده است تا این نسل را نسبت به مدل‌های قبلی سرفیس لپ‌تاپ آسان‌تر کند و به‌روزرسانی کند، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید لپ‌تاپ 3 را باز کنید و به ارتقا بپردازید. تنها بخشی که واقعاً می‌توان آن را تعویض کرد SSD است و مایکروسافت می‌گوید که قابل تعویض توسط کاربر نیست – برای انجام کار باید لپ‌تاپ 3 را به یک مرکز خدمات مجاز ببرید.

صفحه نمایش لمسی 13.5 اینچی نسبت به مدل های قبلی تغییری نکرده است و نسبت تصویر 3:2 را که در همه دستگاه های سرفیس وجود دارد حفظ می کند. روشن و واضح است، با زوایای دید خوب و رنگ های تند، و من واقعاً جنبه بلندتر کار در اسناد یا خواندن وب سایت ها را دوست دارم.

سرفیس لپ تاپ

کیبورد سرفیس لپ تاپ

کیبورد سرفیس لپ‌ تاپ مورد علاقه‌ام می‌باشد به طوری که تا ابد از این مدل کیبورد الکانترا  استفاده خواهم کرد. به طور مشابه، ترک پد، که 20 درصد بزرگتر از سرفیس لپ تاپ 2 می‌باشد، نرم و آسان برای استفاده است، با ردیابی عالی و رد کف دست. این ترکیب صفحه کلید و ترک پد بهترین چیزی است که می توانید در دنیای ویندوز داشته باشید و به اپل نشان می دهد که چگونه یک صفحه کلید لپ تاپ باید درست شود.

سخت افزار قدرتمند سرفیس لپ تاپ

سرفیس لپ تاپ 3، 13.5 اینچی دارای آخرین پردازنده های چهار هسته ای Ice Lake نسل دهم اینتل با گزینه های Core i5 یا i7 است. من مدل Core i7 (به طور خاص i7-1065G7) را آزمایش کرده‌ام و برای هر کار بهره‌وری که ممکن است بخواهید انجام دهید عملکرد عالی دارد. همچنین به اندازه کافی برای فتوشاپ توانمند است و هیچ مشکلی در پخش ویدیوهای 4K ندارد.

سرفیس لپ تاپ 13.5 یا 15 اینچی

در واقع، مدل 13.5 اینچی به طور قابل توجهی نسبت به نسخه 15 اینچی توانایی بیشتری داشت. مثلا یک ویدیوی 5 دقیقه‌ای و 33 ثانیه‌ای با کیفیت 4K H.264 را از Adobe Premiere Pro مورد بررسی قرار دادیم. سرفیس لپ تاپ 13.5 قادر بود آن کار را فقط در 15 دقیقه و 26 ثانیه بجود، در حالی که نسخه 15 اینچی 3 دقیقه بیشتر طول کشید. سرفیس لپ تاپ حتی سریعتر از یک مک بوک پرو ۱۵ اینچی که دارای کارت گرافیک اختصاصی است، عمل می‌کند.

باتری سرفیس لپ تاپ

در تست بار کاری روزانه من، که شامل تنظیم روشنایی صفحه روی 50 درصد و جابجایی بین ده ها برگه مرورگر، Slack، ایمیل، ورد، توییتر و سایر برنامه ها است، 7 ساعت شارژ نگه می‌دارد، که نسبت به مدل 15 اینچی ان که زیر 6 ساعت دوام می‌آورد بسیار بهتر است. همیشه مایکروسافت درباره میزان شارژ دهی لپ تاپ هایش دروغ می‌گوید…اصلا باور پذیر نیست.

لپ تاپ 3 دارای ویژگی شارژ سریع جدیدی است که مایکروسافت می گوید می تواند لپ تاپ را در کمتر از یک ساعت به 80 درصد شارژ کند. تست‌های من با آن مطابقت دارند – من توانستم در 30 دقیقه شارژ از 2 درصد به 39 درصد برسم. اما ویژگی شارژ سریع تنها زمانی کار می‌کند که لپ‌تاپ بسته باشد و در حالت خواب باشد – در حین استفاده از دستگاه، سرعت شارژ سریع نخواهید داشت.

سرفیس لپ تاپ
Call Now Button