لپ تاپ سرفیس

لپ تاپ سرفیس

لپ تاپ سرفیس چیست؟

لپ تاپ سرفیس در 3 سری دسته بندی می‌شوند، که هر سری مخصوص طیف خاصی لز استفاده کننده‌گان است. 

  • سرفیس پرو surface pro
  • سرفیس بوک surface book 
  • سرفیس لپ تاپ surface laptop

لپ تاپ سرفیس تبلت شو

لپ تاپ سرفیس تبلت شو به این معنی است که کیبورد از صفحه نمایش جدا شود و بتوان بعنوان یک تبلت از ان استفاده کرد. مزایای لپ تاپ سرفیس تبلت شو عبارت است از وزن خیلی پایین همزمان با صفحه نمایش بزرگ لمسی با کیفیت و شارژدهی خیلی بالا ان می‌باشد.

کدام سری از لپ تاپ سرفیس تبلت سو هستند؟

  • سرفیس پرو surface pro
  • سرفیس بوک surface book 
تفاوت لپ تاپ سرفیس پرو surface pro و لپ تاپ سرفیس بوک surface book چیست؟
  • لپ تاپ سرفیس بوک surface book دارای 2 باتری یکی در تبلت و دیگری کیبورد است، در حالی که لپ تاپ سرفیس پرو surface تنها یک باتری داخل تبلت دارد.
  • لپ تاپ سرفیس بوک surface book برای کارهای گرافیکی مناسب‌تر است زیرا گرافیک مجزا در این سری به کار رفته است. در سمت مقابل سری لپ تاپ سرفیس پرو surface pro دارای گرافیک مجزا نیست پس برای کارهای گرافیکی توصیه نمی‌شود.
پس چرا لپ تاپ سرفیس پرو surface pro بخریم؟

خیلی از از کاربران کاربری گرفیکی برایشان مهم نیست پس سری لپ تاپ سرفیس پرو surface pro را ترجیح می‌دهند.

لپ تاپ سرفیس تبلت شو

لپ تاپ سرفیس پرو surface pro

لپ تاپ سرفیس پرو 4

برخلاف سرفیس پرو 3 که بر روی ویندوز 8.1 اجرا می شد، سرفیس پرو 4 بر روی ویندوز 10  اجرا می شود. این یک برتری بزرگ برای لپ تاپ سرفیس پرو 4 است و بخش بزرگی از این است که چرا هنوز بعد از گذشت چندین سال هنوز هم چنین دستگاهی عالی است.

لپ تاپ سرفیس پرو 4 همان طراحی کلی سرفیس پرو 3 را حفظ کرده اما بصورتی عالی از لحاظ سخت افزاری ارتقاء یافته است. به ویژه، لوگوی جدید مایکروسافت با کروم و بیش از نیم میلی متر از شاسی تراشیده شده است.

کیبورد Type Cover ضایت‌بخش‌تر است، و صفحه‌نمایش با رزولوشن 2736 * 1824 و 267 ppi.

صفحه نمایش به طور استثنایی به لمس پاسخ می دهد و حساسیت بیشتری که برای تجربه قلم به ارمغان می آورد. در کنار قلم بهبودیافته Surface Pen، صفحه نمایش 1024 سطح فشار را حتی در حین یک ضربه حس می کند.
حال، بیایید نگاهی به آن سخت افزار بیندازیم. لپ تاپ سرفیس پرو 4 رزولوشن را از 2160 * 1440 (216 ppi یا پیکسل در هر اینچ) به 2736 * 1824 افزایش داد. این باعث می‌شود که Surface Pro 4 سرعت فوق‌العاده 267ppi داشته باشد، که MacBook Air 2017 (128ppi برای 13 اینچ) را کاملاً پشت سر می‌گزارد و هم تراز با نسل اول iPad Pro که  12.9 اینچی با تراکم 264ppi می‌گذرد.

نکته قابل توجه تر، نشان می دهد که صفحه نمایش جدید بسیار درخشان تر و دقیق تر از صفحه نمایش سرفیس پرو 3 در تمام سطوح روشنایی است. قابل درک است که این برای هر طراح یا هنرمندی که می‌خواهد از تبلت Wacom و ترکیب مانیتور کالیبره شده ارتقا پیدا کند، بسیار مهم است.

لپ تاپ سرفیس پرو 4 تقریباً در هر آزمایشی حدود 25 درصد از HP Spectre x360 مدل 2015 پیشی گرفت.

در مورد MacBook Air با 13 اینچ، امتیاز Geekbench 3 چند هسته‌ای آن (که در درجه اول پردازنده‌ها را آزمایش می‌کند) بسیار کمتر از آن چیزی است که لپ تاپ سرفیس پرو 4 به آن رسیده است.

فشرده‌ترین تست باتری در خط تولید ما، PCMark 8 Home Battery، اجرا شد که لپ تاپ سرفیس پرو 4 با 3 ساعت و 15 دقیقه دوام آورد – 50٪ بهبود قابل توجهی نسبت به قبل. با این حال، Spectre x360 در آن آزمایش به مدت 4 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد.
تبلت مایکروسافت در تست پخش ویدیوی ما بسیار بهتر عمل کرد و 5 ساعت و 15 دقیقه طول کشید.

لپ تاپ سرفیس پرو 4

لپ تاپ سرفیس پرو 5

اگر خط تولیدی وجود داشته باشد که بیش از هر خط دیگری برای محبوبیت دستگاه‌های 2 در 1 تلاش کرده است، آن خانواده لپ تاپ سرفیس پرو مایکروسافت است. لپ تاپ تبلت شو، به لطف زیبایی‌شناسی ظریف همراه با عملکرد چشم‌گیر، دسته‌ای که از نظر تاریخی محبوب و تقریباً به تنهایی بدون رقیب‌اند.

لپ تاپ سرفیس پرو 5 همان ظاهر و احساس قبلی را با تغییرات جزئی در ویژگی ها و عملکرد خود حفظ کرده است. استثنا در این مورد، برخی ارتقاهای نسبتاً ساده در سخت افزار داخلی است.

در تست های باتری ما، لپ تاپ سرفیس پرو 5 بیش از 11 ساعت و نیم دوام آورد. این یک نتیجه کاملاً خیره کننده است – به خصوص با توجه به میزان عملکرد نمایش داده شده – و می توانید روی این لپ تاپ تبلت شو مایکروسافت حساب کنید که حتی در سخت ترین روزهای کاری  به شما امید می بخشد.

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، صفحه نمایش نیز عالی است. کیفیت صفحه نمایش 12.3 اینچی PixelSense بلافاصله آشکار می شود و نشان می دهد که مایکروسافت چگونه این دستگاه را برای طراحان گرافیک ساخته است.

روشنایی فوق العاده است، و سطوح کنتراست عمیق تضمین می کند که برای کارهای اداری و همچنین تماشای فیلم عالی است.
صفحه نمایش لپ تاپ سرفیس پرو 5 باید برای ویرایش عکس عالی باشد زیرا تقریباً 95٪ از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد و صفحه نمایش فوق العاده 2736 * 1824 به این معنی است که لپ تاپ سرفیس پرو 5 فیلم و تصاویر فوق العاده واضح و پر از جزئیات به نظر می رسند.

مایکروسافت همچنین صفحه کلید TypeCover لپ تاپ سرفیس پرو 5 را به روز کرده است. با این حال، تشخیص این تفاوت برای شما دشوار است زیرا به سختی چیزی از صفحه کلید سرفیس پرو 4 تغییر کرده است.

این چیز بدی نیست زیرا TypeCover سابق واقعا عالی بود. این نه تنها یکی از بهترین کیبوردهای لپ تاپ بود، بلکه بهترین صفحه کلید  لپ تاپ تبلت شو بود که تا به حال دیده بودیم.
لپ تاپ سرفیس پرو 5 فقط یک پورت USB 3.0 و یک پورت نمایش کوچک دارد و از استاندارد نوظهور USB-C پشتیبانی نمی کند. مزیت اصلی استفاده از USB-C این است که یک پورت می تواند همه کارها را انجام دهد – به شما امکان می دهد دستگاه خود را شارژ کنید، لوازم جانبی مانند صفحه کلید، ماوس و نمایشگر را متصل کنید و حتی به شبکه های اینترنت سیمی متصل شوید.

لپ تاپ سرفیس پرو 5

لپ تاپ سرفیس پرو 6

از لحاظ طراحی فظاهری لپ تاپ سرفیس پرو 4 ،5 و 6 کاملا با هم مشابه هستند.

ضخامت لپ تاپ سرفیس پرو 6 فقط  8.5 میلی متر و وزن 770 گرم (مدل i5). هنوز هم فوق العاده جمع و جور و قابل حمل است. عمر باتری برای استفاده معمولی با روشنایی صفحه نمایش 75 درصد حدود 5 تا 6 ساعت است. اگر عکس یا ویدیو ادیت می‌کنید، عمر باتری کمتری را انتظار داشته باشید.
پایه لولا این اپ تاپ تبلت شو  همچنان در زوایای مختلف قابل تنظیم است. کشش پایه سفت است اما به اندازه ای نیست که از رفتن آن به پایین ترین زاویه در حین طراحی جلوگیری کند.

پورت های اتصال در طرفین به طرز شگفت انگیزی همچنان از نوع USB نوع A و mini-DisplayPort هستند. حتی Surface Go دارای یک پورت USB نوع C است، بنابراین اتصال سرفیس پرو اکنون کمی قدیمی به نظر می رسد. من همچنان روزانه از USB نوع A و mini-DisplayPort استفاده می کنم، بنابراین نمی توانم زیاد شکایت کنم.

اسلات کارت microSD هنوز هم وجود دارد که فوق العاده است. این ارزان‌ترین راه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است، به جای پرداخت هزینه برای حافظه داخلی بیشتر SSD، اما مطمئناً سرعت SSD برای خواندن و نوشتن فایل‌ها روی microSD دریافت نمی‌کنید.

باز کردن و ذخیره فایل‌های حجیم، راه‌اندازی سیستم، راه‌اندازی برنامه‌ها همچنان با SSD بسیار سریع‌تر هستند ارتقا از فرآیندهای دو هسته‌ای به چهار هسته‌ای باید افزایش چشمگیری در عملکرد ایجاد کند.

صفحه نمایش 12.3 اینچی PixelSense در سرفیس پرو 6 یکی از بهترین مواردی است در لپ تاپ تبت شو خواهید دید. این پنل نه تنها با وضوح 2736 * 1824 پیکسل واضح است، بلکه به طور قابل توجهی روشن و رنگارنگ است.

طبق رنگ سنج ما، صفحه نمایش سرفیس پرو 6 136 درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد. این بهتر از تبلت ThinkPad X1 (118 درصد) و XPS 13 (117 درصد در 1080p، 130 درصد در 4K) است.

لپ تاپ سرفیس پرو 6

لپ تاپ سرفیس پرو 7

ممکن است مایکروسافت بالاخره یک پورت USB-C اضافه کرده باشد، اما هیچ چیز دیگری در مورد طراحی سرفیس پرو 7 نسبت به مدل سال گذشته تغییر نکرده است. ابعاد لپ تاپ سرفیس پرو 7 هنوز 292 * 201* 8.5 میلی متر و وزن آن 770 گرم است. این لپ تاپ تبلت شو همچنان در همان روکش‌های آلومینیومی مشکی مات و نقره‌ای عرضه می‌شود.

صفحه نمایش لمسی لپ تاپ سرفیس پرو 7 همچنان 12.3 اینچ با وضوح 2736 در 1824 (267 پیکسل در هر اینچ) و نسبت تصویر 3:2 است. به همان اندازه تیز، پر جنب و جوش و پاسخگو به لمس مانند نسل قبلی است که قبلاً کاملاً چشمگیر بود. اما باز هم، این مشخصات طی سال‌ها تغییر نکرده است.

در مورد عمده‌ترین تغییر طراحی لپ تاپ سرفیس پرو 7، ما بالاخره USB-C دریافت می‌کنیم، اما استاندارد USB 3.1 است و نه Thunderbolt 3. با آن، شما تطبیق‌پذیری این اتصال جدید را بدون توان عملیاتی خام Thunderbolt دریافت می‌کنید.

اپل و رقبای بی‌شماری دیگر با قیمت‌های مشابه، Thunderbolt 3 را به‌طور گسترده‌ای انتخاب کرده‌اند که غیبت آن را در لپ تاپ سرفیس پرو 7 (Surface Pro 7)  آشکارتر می‌کند. در حالی که اپل آن را در آیپد پرو قرار نداده است، به عنوان مثال، مک بوک پرو 13 اینچی با قیمت مشابه را وارد کرده است.

مایکروسافت میکروفون‌های استودیویی دستگاه را برای دقت بیشتر در هنگام استفاده از کورتانا با صدای خود بهبود داده است، اما این پیشرفت جزئی است که به سختی قابل ذکر است.

با این حال صفحه کلید Type Cover اکنون احساس سفر عمیق‌تری دارد و همچنین حسی قوی‌تر از زمانی که انگشتان ما کلیدها را ترک می‌کنند، دارد. مطمئناً این یک ارتقا است، اگرچه مطمئناً برای کاربران قدیمی سرفیس پرو – حداقل برای چند دقیقه – یک تنظیم خواهد بود. در همین حال، تاچ پد Type Cover بدون تغییر باقی می‌ماند و مانند همیشه صاف و پاسخگو به لمس است.

ما همچنین از پارچه Alcantara که با این نوع پوشش باز می گردد قدردانی می کنیم که به نظر می رسد محکم تر از قبل بافته شده است. همانطور که مایکروسافت ادعا می کند.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 اولین نمونه در نوع خود بود که از یکی از پردازنده های 10 نانومتری (nm) اینتل در تمامی مشخصات استفاده می کرد و اعداد و ارقام قطعا این را نشان می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار دستگاهی را داشته باشید که در پردازش کارهای روزمره و معمول‌تر بسیار سریع‌تر باشد، بدون اینکه به پتانسیل گرافیکی قوی‌تر در حال حاضر با گرافیک Intel Iris Plus نسبت به پردازنده گرافیکی اینتل UHD (GPU) اشاره کنیم.

 

لپ تاپ سرفیس پرو 7 در تست چند هسته‌ای Geekbench 4 نسبت به لپ تاپ سرفیس 6 تقریبا  25 درصد افزایش می‌یابد. به همین ترتیب، تست گرافیکی Cinebench شاهد افزایش 15 درصدی عملکرد درلپ تاپ سرفیس Pro 7 در مقابل لپ تاپ سرفیس Pro 6 است.

با این حال، وقتی صحبت از قدرت پایدار به میان می‌آید، شاهد همان سطوح عمر باتری نسل قبلی سرفیس پرو و ​​CPU 14 نانومتری Intel Core آن نیستیم. در آزمایش‌های ما، لپ تاپ سرفیس پرو 7 بیش از دو ساعت از 8 ساعت و 45 دقیقه‌ای که لپ تاپ سرفیس پرو 6 در تست باتری محلی ما به دست آورد، کمتر بود.

شما معمولاً انتظار دارید که عمر باتری در هنگام حرکت به سمت معماری پردازنده که ظاهراً کارآمدتر است افزایش یابد. با این حال، نسخه‌های Core i5 و i7 پردازنده‌های اینتل پیشرفت‌های عمده‌ای در عملکرد گرافیکی ایجاد کردند که می‌تواند به ضرر عمر باتری تمام شود.

 

لپ تاپ سرفیس پرو 7

لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس

 

طراحی فیزیکی نسبت به لپ تاپ سرفیس  پرو 7  اصلی تغییری نکرده است، بنابراین در سرفیس پرو 7 پلاس کمبود مشخصی از پورت ها وجود دارد، اما با توجه به اینکه این دستگاه یک تبلت است، نباید شما را شگفت زده کند.

شما یک جک هدفون استاندارد USB-C و پورت USB-A، در کنار ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره از طریق Windows Hello، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و بلندگوهای 1.6 واتی Dolby Atmos دریافت می‌کنید. همچنین یک دریچه کوچک در عقب وجود دارد که یک SSD M.2 2230 را پنهان می کند که در صورت تمایل به افزایش فضای ذخیره سازی، می توان خیلی راحت آن را جدا کرده و ارتقا داد.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس با صفحه نمایش 12.3 اینچی PixelSense دارای وضوح 2736×824 است که می تواند بین حالت های مختلف بهبود و رنگ جابجا شود. PixelSense یک فناوری صفحه لمسی با مارک مایکروسافت است که چند لمسی، حرکات دست و تشخیص نوری را بهینه می‌کند و آزمایش‌های ما نشان داد که حدود 91٪ پوشش sRGB را به دست آورده است.

لپ تاپ سرفیس  پرو 7 پلاس نیز به روشنایی حدود 392 نیت (در مقابل 400 نیت وعده داده شده مایکروسافت) دست می یابد.

اینجاست که “Plus” شروع به درخشش می کند، زیرا بیشتر تفاوت لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس و لپ تاپ سرفیس پرو 7  متمرکز بر مصرف کننده، سخت افزار داخلی ارتقا یافته است.

هسته Xe که در معماری Tiger Lake تعبیه شده است، چیزی است که این خرید را نسبت به مدل Surface Pro 7 با هدف مصرف‌کننده تبدیل می‌کند و عملکرد گرافیکی چشمگیری را در آزمایش‌های ما نشان می‌دهد. گرافیک Intel Iris Xe در ویرایش ویدیو و عکس بسیار توانمند است، به خصوص با توجه به این یک یک لپ تاپ تبلت شو فوق العاده قابل حمل و نه یک لپ تاپ کامل.

با توجه به اینکه این یک دستگاه کامل مبتنی بر ویندوز است، شما نیز محدود به اجرای برنامه‌های ضعیف نیستید، به شما امکان می‌دهد نسخه‌های کامل برنامه‌هایی مانند Photoshop و Premiere Pro را نصب و اجرا کنید.

مدل‌های مجهز به i3 و i5 نیز بدون فن هستند، بنابراین اگر می‌خواهید از لپ تاپ پرو 7 پلاس برای انجام برخی ویرایش‌ها یا طراحی تصویر استفاده کنید، هیچ صدای بلندی مزاحم نخواهید شد. نسخه قدرتمندتر لپ تاپ پرو 7 پلاس i7 دارای فن است، اما صدای آن زیاد نیست، و اگر می‌خواهید ویدیوی 4k را روی آن ویرایش کنید، سپاسگزار بهبود حرارتی خواهید بود.

عمر باتری لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس یکی دیگر از مواردی است که مایکروسافت ادعا می کند نسبت به مدل قبلی لپ تاپ سرفیس پرو 7 پیشرفت هایی داشته است و ظاهراً مدل پلاس را می تواند تا 15 ساعت کار کند. ما نتوانستیم در آزمایش‌هایمان به آن نزدیک شویم، در حدود 7 ساعت و 10 دقیقه در دنیای واقعی و فقط 6 ساعت و 43 دقیقه در تست ویدیوی حلقه‌ای دوام آورد.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس i5 دارای اتصال LTE داخلی است که اگر در تلاش برای آپلود یک پروژه یا پخش محتوا در یک مکان دور و بدون دسترسی به WiFi هستید، مفید خواهد بود. از 5G پشتیبانی نمی کند، اما داشتن آن به عنوان یک گزینه بهتر از نداشتن آن است.

لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس در اکثر برنامه‌های دسکتاپ که امتحان کرده‌ایم عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت و دسترسی به نسخه کامل برنامه‌های محبوب از قبل به آن نسبت به iPad Pro برتری می‌دهد.

هیچ تاخیر قابل توجهی در Adobe Photoshop وجود نداشت، اگرچه Blender و Premiere Pro کمی کند بودند. غیرقابل استفاده نیست، اما اگر می‌خواهید بیشتر بر روی مجسمه‌سازی و رندرهای سه بعدی یا ویرایش ویدیو با وضوح بالا تمرکز کنید، ممکن است چیزی با قدرت بیشتر مثلا مدل لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس نیاز دارید .

شما همچنین دو دوربین در سرفیس پرو 7+، یک «وب کم» 5 مگاپیکسلی جلوی 1080p برای تماس‌های ویدیویی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی 1080p در پشت دستگاه دارید. هر دوی انها نسبتاً با کیفیت هستند، بنابراین در حالی که از آنها برای فیلمبرداری یا گرفتن تصاویر با کیفیت استودیو استفاده نمی کنید، برای ارائه ویدیو کافی هستند.

لپ تاپ سرفیس  پرو 7 پلاس

لپ تاپ سرفیس  پرو 8

 

لپ تاپ سرفیس پرو 8 ظاهر جدید شامل لبه‌های گردتر، حاشیه‌های کوچک‌تر صفحه‌نمایش و ظاهری شیک‌تر است. پایه قابل تنظیم معروف سرفیس پرو هنوز وجود دارد و درست است، و دستگاه به همان اندازه کلاسیک و آماده اتاق هیئت مدیره به نظر می رسد.
با این حال، لزوماً یک مدل باریک در مقایسه با مدل قبلی خود نیست. بدون صفحه کلید، سرفیس پرو 8 891 گرم وزن و 9.3 میلی متر ضخامت دارد که در واقع 0.6 میلی متر ضخیم تر و 107 گرم سنگین تر از قبل است. اگرچه این لزوماً یک مشکل نیست، و هنوز هم برای انجام جلسات بین جلسات یا کار در حال حرکت کاملاً قابل حمل است.

به لطف طراحی مجدد شاسی کم حاشیه مایکروسافت، صفحه نمایش لپ تاپ سرفیس پرو 8 11 درصد بزرگتر از نسل قبلی است و اندازه آن 13 اینچ است. پیکسل های بیشتری نیز برای لذت بردن وجود دارد، با رزولوشن 2880×1920 با تراکم پیکسلی 267ppi می شود.
همچنین می توانید به جای 60 هرتز، اکنون با لپ تاپ سرفیس پرو 8 نرخ تازه سازی 120 هرتز داشته باشید. ما تفاوت زیادی در برنامه های استاندارد ویندوز مشاهده نکردیم، اما در بازی ها افزایش آشکاری وجود دارد. باید به صورت دستی تنظیمات را در پنجره نمایش تغییر دهید، اما برای بررسی گزینه‌های خود ارزش بازدید از اینجا را دارد. به عنوان مثال، می توانید بین پروفایل های رنگی Vivid و sRGB سوئیچ کنید، روشنایی تطبیقی ​​صفحه را خاموش کنید و گزینه Adaptive Color را فعال کنید. این امر دمای رنگ پانل را بر اساس محیط تغییر می دهد که برای کاهش خستگی چشم بهتر است اما همیشه مطلوب نیست.

برای آزمایش، ما لپ تاپ سرفیس پرو 8 را در گزینه Vivid پیش‌فرض نگه داشتیم اما همه گزینه‌های خودکار را خاموش کردیم. 99 درصد از طیف رنگی sRGB و 77 درصد از فضای پانچی DCI-P3 را پوشش می دهد و نتیجه نهایی یک تصویر فوق العاده است. به داشتن نسبت کنتراست 1350:1 و حداکثر روشنایی 432cd/m2 کمک می کند، در حالی که دقت با میانگین دلتا E 0.6 عالی است.

پوشش صفحه کلید Alcantara بی سر و صدا موثر و به طور معقول چیده شده است. چه اهل شکار و چه تایپیست لمسی باشید، باید بتوانید به همان سرعت و دقت صفحه کلید معمولی ضربه بزنید. دیدن نور پس‌زمینه، با سه سطح برای انتخاب خوب است.

سپس به Surface Slim Pen 2 می‌رسیم. این قلم کوچک شیک به‌صورت بی‌سیم در حالی که در مخفیگاه خود قرار دارد، شارژ می‌شود، و 4096 سطح فشار را ارائه می‌دهد – از نظر تئوری این تبلت قلم دار را برای سخت‌گیرترین هنرمندان دیجیتال، کافی می‌کند.

هیچ پوشش اصطکاکی روی صفحه نمایش وجود ندارد، مایکروسافت در عوض بر روی هاپتیک های تعبیه شده در قلم تکیه می کند. و در کمال تعجب، این تبلت قلم دار را به قدرتنمدترین لپ تاپ تبلت شو درمی‌اورد. طراحی روی صفحه طبیعی و با دقت بی‌خطر بود و استفاده از Slim Pen 2 برای حاشیه‌نویسی فایل‌های PDF بسیار لذت بخش بود.

در حالی که امتیاز بنچمارک لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس  91 ما را تحت تأثیر قرار داده بود، Surface Pro 8 عملکردی را ایجاد می کند که با عرضه دستگاه جدید مایکروسافت انتظار داریم. سرعت در بنچمارک های ما به شدت به 118 افزایش یافته است،  دارای Core i7-1185G7، 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است.

از شنیدن این موضوع خوشحال خواهید شد که علیرغم عملکرد افزایش یافته سرفیس پرو 8 نسبت به نسل قبلی خود، این مورد فدای دوام باتری نشده است. در آزمایش  نتیجه ای 7 ساعت و 16 دقیقه ضبط کردیم – که در مقایسه با لپ تاپ سرفیس پرو 7 پلاس  6 ساعت و 40 دقیقه است.

ما همچنین لپ تاپ سرفیس پرو 8 را در تست دفتر استفاده از نور PCMark قرار دادیم که در آن برای یک نتیجه خوب 9 ساعت و 45 دقیقه دوام آورد. با این حال، تغییر دستگاه به 120 هرتز به باتری ضربه‌ای وارد می‌کند، در حالی که زمان کل اجرا به 6 ساعت و 54 دقیقه برای تست خلاصه ویدیو و 8 ساعت و 27 دقیقه برای تست PCMark کاهش می‌یابد.

همچنین می‌توانید لپ تاپ سرفیس پرو 8 را از طریق دو درگاه USB-C شارژ کنید که از USB 4 و Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کنند. هر دو استاندارد بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند، انتقال‌های فوق سریع و امکان اتصال نمایشگرهای خارجی – از جمله حداکثر سه نمایشگر 10K.

بدون اسلات کارت microSD، فضای ذخیره‌سازی داخلی شما با آنچه در زمان سفارش انتخاب می‌کنید محدود می‌شود. اگر پیچ گوشتی Torx Plus در دست داشته باشید، SSD قابل جابجایی است، اما نمی‌توانید فقط یک SSD شخص ثالث را جابجا کنید، زیرا مایکروسافت می‌گوید باید از rSSD‌های خودش («r» مخفف قابل جابجایی) استفاده شود.

مایکروسافت مدت‌هاست که دوربین‌های عالی را در سخت‌افزار سرفیس خود قرار داده است و لپ تاپ سرفیس پرو 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای تماس‌های ویدیویی Teams، به دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی تکیه می‌کنید که ویدیوی روان با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه می‌گیرد. با یک جفت میکروفن استودیویی بسیار مؤثر مطابقت دارد و در ترکیب آنها این را به یک ابزار کنفرانس ویدیویی فوق العاده تبدیل می کنند.

اگر نیاز به گرفتن عکس دارید، به دوربین 10 مگاپیکسلی عقب بروید که شامل فوکوس خودکار برای وضوح بیشتر است. در حالی که نمی تواند با سیستم های دوربین پیشرفته گوشی های پرچمدار مطابقت داشته باشد، جزئیات و رنگ های غنی فراوانی دارد. حتی می‌تواند تا فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه گسترش یابد، اما متوجه عدم تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر خواهید شد.

 

لپ تاپ سرفیس پرو 8

لپ تاپ سرفیس پرو 9

  • بدنه آلومینیومی سبک
  • قرار دادن دقیق دکمه ها
  • دو پورت پرسرعت USB-C
  • بدون جک هدفون 3.5 میلی متری
    برای کسانی که بخش بهتری از یک دهه را با استفاده از دستگاه های مختلف سرفیس پرو سپری کرده اند، لپ تاپ سرفیس پرو 9 با فناوری  5G ایده ال ترین تبلت سرفیس ساخته شده تا الان است.

خبر خوب این است که صفحه نمایش 13 اینچی به طور قابل توجهی بزرگتر از مثلاً Surface Pro 7 است که اندازه آن 12.3 اینچ است. با این حال، طراحی مجدد سری Surface Pro منجر به یک دستگاه بزرگتر و کمی سنگین تر شده است.

بدنه آلومینیومی 287 * 209 میلی‌متری که 9.3 میلی‌متری آن (منیزیم سابق) پهن‌تر و ضخیم‌تر از سرفیس پرو 7 (292 میلی‌متر در 201 میلی‌متر در 8.5 میلی‌متر) است. و با وزن 878 گرم، 13 گرم سنگین تر است.

تفاوت بین لپ تاپ تبلت شو سرفیس پرو 9 و پرو 9 با فناوری 5G که ما در حال آزمایش آن هستیم بسیار کم است. در حالی که مدل اینتل دارای سوراخ های دریچه واقعی در کانال تهویه یکنواختی است که در اطراف بدنه قرار دارد، مدل SQ3 بدون فن فقط دارای کانال است. در حالی که هیچ نشانه ای از داغ شدن بیش از حد سیستم ما وجود نداشت، پشت تبلت سرفیس پرو 9 5G در حین کارکرد عادی به طور قابل توجهی در لمس گرم می شد.
مایکروسافت پس از سرفیس پرو 8، دکمه‌ها و پورت‌ها را کمی تغییر داده است. دیگر جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود ندارد، که ممکن است باعث آزار برخی از کسانی شود که روی هدفون‌های مقرون‌به‌صرفه یا هدفون‌های گران‌تر روی گوشی که هنوز از این پورت استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

دو درگاه USB سیستم از همان سمتی که درگاه برق سرفیس کانکتور به طرف مقابل دستگاه منتقل شده‌اند، جایی که فضا برای خود دارند. مایکروسافت به طور هوشمندانه دکمه پاور خواب را از کناره به سمت بالای سرفیس پرو 9 5G (فضایی که در همه حرفه‌ای‌های قبلی تا سرفیس پرو 8 اشغال کرده بود) و در کنار دکمه تنظیم صدا تغییر داد.

تفاوت دیگر تبلت سرفیس پرو 9 عادی و همتای 5G آن، بریدگی های آنتن است که در فواصل تقریباً 1.5 اینچی برای فعال کردن mmWave 5G قرار دارند.

 

  • دوربین عالی برای ویدئو کنفرانس
  • قفل را با صورت خود باز کنید
  • دوربین عقب به اندازه کافی خوب
  • میکروفون های عالی
  • صدای عالی

یکی از مواردی که لپ تاپ های سرفیس پرو مدت‌هاست در آن برتری داشته‌اند، ویدئو کنفرانس است، به این دلیل که مدت‌ها قبلتر از رقبا، دوربین‌های جلویی با کیفیت 1080p داشتند. تبلت سرفیس پرو 9 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دوربین جلویی تبلت سرفیس پرو 9 همچنان 1080p است و عملکرد بهتری برای تبدیل کردن شما به یک تماس ویدیویی دارد. در این مدل مبتنی بر SQ3، هوش مصنوعی، اگر افکت‌های Windows Studio را فعال کنید، با عکس‌برداری گسترده و سپس حرکت دادن کادر به اطراف شما را در تصویر نگه می‌دارد. همچنین باعث می‌شود چشم‌های شما طوری به نظر برسند که گویی هنوز روی دوربین متمرکز شده‌اند، حتی وقتی که نیستند.

علاوه بر این، با میکروفون‌های دوگانه تبت سرفیس پرو 9 از میدان دور نیز پشتیبانی می‌شود، به این معنی که هیچ‌کس در شنیدن صدای شما مشکلی نخواهد داشت، در حالی که موتور عصبی SQ3 قابلیت‌های حذف نویز پس‌زمینه ویژه‌ای را ارائه می‌کند.

در کنار آن دوربین، دوربین Windows Hello قرار دارد که توصیه می کنیم آن را تنظیم کنید. که به شما امکان می دهد قفل رایانه خود را با چهره خود باز کنید و بسیار ایمن است (با یک عکس نمی توان آن را فریب داد).

قسمت پشتی دستگاه همان دوربین 10 مگاپیکسلی مدل قبلی را ارائه می دهد. این تصاویر مناسب و استثنایی ایجاد می کند. همچنین می‌تواند ویدیوی 4K فیلم‌برداری کند، هرچند تعجب می‌کنیم که مردم چند وقت یک‌بار با لپ‌تاپ‌های سرفیس خود فیلم‌برداری می‌کنند.

همچنین یک جفت بلندگوی استریو 2 واتی با پشتیبانی از Dolby Atmos در تبلت سرفیس پرو 9 وجود دارد که صدای قوی و شفافی را ارائه می دهد.

  • صفحه نمایش LCD کلاسیک فزاینده برای لمس و قلم مناسب است
  • 13 اینچ اندازه مناسب است
  • یک pen عالی و ارگونومیک
    اگرچه مایکروسافت هنوز فناوری صفحه نمایش PixelSense خود را به OLED یا MicroLED ارتقا نداده است، این صفحه نمایش بدون شک یکی از بهترین نمایشگرهای کار و طراحی در تجارت است.

این به این دلیل است که، علیرغم عدم تغییر فناوری اصلی، این صفحه نمایش 120 هرتز پویا و وضوح بالای 2880 * 1920 (267ppi) از جمله موارد دیگر را ارائه می دهد. برای در نظر گرفتن این موضوع، صفحه نمایش Liquid Retina XDR مبتنی بر مینی ال ای دی موجود در اپل آیپد پرو 12.9، که همچنین قادر به 120 هرتز است، دارای رزولوشن 2732 در 2048 است و تراکم 264 ppi کمی کمتر ارائه می دهد.

مدت‌هاست که عادت کرده‌ایم برای انتخاب چیزی در دستگاه سرفیس گهگاه به صفحه نمایش ضربه بزنیم و به شدت توصیه می‌کنیم که قلم اسلیم 2 را هم برای کارهای هنری و هم برای یادداشت‌برداری انتخاب کنیم.

جدا از این ترفند لمسی، Slim Pen 2 هیچ تفاوتی با چیزی که در Surface Pro 8 یافت می شود ندارد و این برای ما خوب است. ما طراحی خودکار را دوست داریم که سبک وزن است، در دست گرفتن راحت است و هرگز از دست شما نمی لغزد.

 

لپ تاپ سرفیس پرو 9

مینی سرفیس go

تبلت سرفیس گو مایکروسافت یک لپ تاپ تبلت شو است. پس از چند هفته استفاده از آن، من احساس می‌کنم برخی از دوستداران سرفیس باید آن را بیش از پرو و ​​شاید سرفیس لپ‌تاپ 2 در نظر بگیرند.

سرفیس گو به راحتی قابل تشخیص است. به نظر می رسد ترکیبی بین سرفیس RT و سرفیس پرو باشد. Surface Go از نظر اندازه بسیار کوچکتر همچنان احساس استحکام می‌دهد و وزنی نیم کیلوگرمی دارد. حاشیه های بزرگی دارد، به خصوص برای استانداردهای 2018/2019. گوشه های گرد آن را نسبت به لپ تاپ تبلت شو بیشتر شبیه تبلت می کند. من احساس می کنم این باعث می شود کمی قدیمی به نظر برسد. وبکم 5 مگاپیکسلی و دوربین عقب 8 مگاپیکسل است. نکته جالب این است که شما هنوز یک اسلات کارت microSD و شارژر USB-C دارید. شما همچنین یک جک هدفون در حاشیه سمت راست صفحه نمایش دارید.

با تبت سرفیس گو شما برای حمل کردن در هر روز مشکلی ندارید.

سه پیکربندی وجود دارد که می توانید دریافت کنید. مقرون به صرفه ترین نسخه، نسخه 64 گیگابایتی است.
من کار زیادی در خارج از منزل انجام نمی‌دهم، اما هنگام تست کردن صفحه نمایش در بیرون در یکی از معدود روزهای روشن، عملکرد خوبی داشت. کمی طول می کشد تا به تایپ کردن روی صفحه کلید کمی کوچکتر عادت کنید، اما این مورد انتظار است.

کلیدها هنوز در اندازه کامل هستند، فقط فضای کمتری بین آنها وجود دارد. کلیدها برای تایپ راحت هستند و هنگام تایپ کردن، حرکت کلید را به خوبی احساس می کنید. صفحه‌کلید Type Cover محکم است، مواد آلکانترا حس شگفت انگیزی دارد. در لمس نرم است. 
قلم سرفیس یکی دیگر از لوازم جانبی است که می توانید برای Go خریداری کنید. آیا در صورت نیاز مفید است، خوب بله. اما متوجه شدم که کمتر و کمتر به آن نیاز دارید مگر اینکه در حال انجام اسلایدهای سنگین یا ویرایش تصویر باشید.
از دو دوربین موجود در مینی سرفیس گو استفاده کردم. من چند تلنگر زدم تا ببینم چگونه کار می کند و تصاویر به اندازه کافی واضح هستند.

در مورد عمر باتری، من انتظار نداشتم سرفیس گو به دلیل اندازه آن تمام روز دوام بیاورد. هنگام انجام کارهای اساسی مانند ایمیل و ویرایش اسناد، چند ساعت وقت دارم. من شش تا هفت ساعت خوب استفاده می کنم. این می تواند حجم کار روزمره دفتر را بدون مشکل اداره کند. Surface Go از طریق باز بودن برخی از تب ها و پخش موسیقی به خوبی کار می کند. آنها با شما روبرو می شوند، بنابراین رسانه های خود را به وضوح می شنوید. خوشحالم که Go دارای جک هدفون است. آیپد پرو 11 اینچی یکی ندارد.

تبت سرفیس گو go

مینی سرفیس go 2

طراحی مینی سرفیس گو 2 تقریباً با تبلت سرفیس گو اصلی یکسان است، به این معنی که اساساً یک نسخه کوچکتر و سبکتر از سرفیس پرو است.

مینی سرفیس Surface Go 2 با ابعاد  (245mm x 175mm x 8.3mm) طراحی شده است. این همان مدل قبلی است و با وزن (0.55 کیلوگرم) کمی سنگین تر از مدل اصلی است.

یکی از تغییرات قابل توجه در طراحی مینی سرفیس Surface Go 2 در مقایسه با مدل قبلی این است که اکنون دارای یک صفحه نمایش بزرگتر 10.5 اینچی است (نسخه اصلی تبلت سرفیس گو 1 دارای یک صفحه نمایش 10 اینچی است). این برآمدگی در اندازه با وضوح تصویر (1920 در 1280 در مقابل 1800 در 1200 سرفیس گو) همراه است، که به این معنی است که سرفیس گو 2 با استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، وضوح خود را از دست نمی‌دهد. در واقع، اکنون تراکم پیکسلی کمی بالاتر از 220ppi (پیکسل در هر اینچ) دارد.

نسبت تصویر 3:2 را حفظ می کند، به این معنی که کمی بالاتر از صفحه نمایش عریض استاندارد 16:9 است. فضای عمودی اضافی ممکن است برای ایجاد سند مفید باشد، و به عنوان یک لپ تاپ تبلت شو، نسبت تصویر کاملاً عادی به نظر می رسد.

از نظر پورت، یک جک صوتی برای هدفون، پورت USB-C و پورت شارژ اختصاصی در سمت راست دریافت می‌کنید. درگاه شارژ مغناطیسی است، به این معنی که شارژر به راحتی به آن می‌چسبد. خبر خوب این است که از پورت USB-C نیز می توان برای شارژ تبلت استفاده کرد، بنابراین می توانید به جای تکیه بر شارژر مینی سرفیس Surface Go 2 از شارژر دستگاه دیگری استفاده کنید. این یک ویژگی خوب، راحت است.

در امتداد پایین سرفیس گو 2 یک پورت مغناطیسی دیگر وجود دارد – این بار، این بار می‌توانید به راحتی تایپ کاور را، اگر دارید، روی سرفیس گو 2 بچسبانید. مانند مدل‌های قبلی، این درگاه به خوبی کار می‌کند، کیبورد را وصل کنید و لپ تاپ تبلت شو  سرفیس Go 2 بلافاصله صفحه کلید و تاچ پد را تشخیص می دهد. پس از اتمام کار، برداشتن کاور Type نیز آسان است، اما چسبندگی خود را حفظ می کند تا به طور تصادفی کیبورد جدا نشود که از دست بیفتد.

کلیدهای پاور و تنظیم صدا در بالای صفحه نمایش قرار دارند و در پشت آن یک دوربین و  یک پایه تاشو قرار دارد. این به شما امکان می دهد آن را روی میز یا سطح نگه دارید.

Type Cover یک کیت خوب است که از مواد محکم و در عین حال جذاب ساخته شده است و کلیدها به اندازه کافی برای تایپ مناسب هستند. 

با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD، ویندوز 10 و برنامه های داخلی آن به خوبی اجرا می شدند.

در حالی که ما در مورد عملکرد Surface Go 2 کمی محتاط هستیم، یک بخش وجود دارد که واقعاً ما را تحت تأثیر قرار می دهد – عمر باتری.

در تست عمر باتری PC Mark 10، که استفاده منظم از جمله تماس ویدیویی، ایجاد اسناد و مرور وب را تکرار می کند، مینی سرفیس go 2 تقریبا 7 ساعت و 40 دقیقه دوام آورد. این طول بسیار خوب است و به این معنی است که Surface Go 2 می‌تواند یک روز کاری یا مدرسه کامل را بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد.

تست عمر باتری خودمان، جایی که ما یک رزولوشن 1080p را لوپ می‌کنیم، مینی سرفیس go 2 با  8 ساعت و 25 دقیقه زمان شگفت‌انگیزی را پشت سر گذاشت. بنابراین، اگر سفرهای زیادی انجام می‌دهید و می‌خواهید از مینی سرفیس Go 2 برای استراحت با چند ویدیو استفاده کنید، این کار در بیشتر پروازهای طولانی مدت به راحتی انجام می‌شود.

مینی سرفیس  go 2
Call Now Button